וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: שוטר יוכל להיכנס לבית רועש ללא צו

8.7.2013 / 21:11

הכנסת אישרה את החוק למניעת מפגעים שמאשר לשוטרים שהוזעקו לבית מרעיש להיכנס למקום ולהפסיק את הרעש. חבר הכנסת פריג' שהתנגד להצעה שעברה ברוב גדול: "גם תינוק מרעיש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

השכנים מרעישים באמצע הלילה? הכנסת אישרה הערב (שני) למשטרה להיכנס לכל בית ומקום מרעיש ו"להפסיק את המסיבה". ברוב של 47 נגד ארבעה חברי כנסת אושר בקריאה שנייה ושלישית תיקון החוק "למניעת מפגעים" שלפיו המצב שהיה עד כה – שוטר מוזעק לדירה מרעישה וללא אישור מהדיירים אינו יכול להיכנס לדירה – לא יימשך. מעתה, שוטר שיוזעק לזירה כזו יוכל להיכנס לבית ולהפסיק את הרעש ללא צו, זאת לאחר שקיים מבחינתו חשד סביר לביצוע העבירה.

"הטיפול המשטרתי בהקמת הרעש מותנה ברצונו הטוב של מחזיק המקום לפתוח את הדלת ולאפשר את כניסת השוטרים", נכתב בהצעת החוק, "לעתים נתקלים השוטרים בחוסר שיתוף פעולה מצד מחזיק המקום ובכך מגיע הטיפול המשטרתי למבוי סתום. במצב זה, הדרך להקנות סמכות כניסה למקום היא באמצעות הוצאת צו חיפוש שיפוטי, פעולה שאורכת זמן ואינה מעשית ברוב המקרים".

על פי החוק, שוטר שהוזעק למקום העבירה יורשה להיכנס לדירה גם ללא אישור הדיירים ולהפסיק את הרעש, כל עוד הוא מזדהה, וקיים חשד סביר כי מתבצעת עבירה. בדיון שנערך לאחרונה כחלק מהליך החקיקה בוועדת הפנים של הכנסת, טען נציג המשטרה כי בכל שנה מטפלים שוטרי משטרת ישראל בכ-286 אלף קריאות ל"אירועי רעש", ואולם, מאחר שעבירת הרעש מוגדרת כ"עוון" ולא כ"פשע", לעתים נתקלת המשטרה במקרים שבהם השוהים במקום הרעש אינם מאפשרים לשוטרים להיכנס. מצב זה, כאמור, ישתנה לאחר שתיקון החוק ייכנס לתוקפו.

"את החוק למניעת רעש הצלחנו לצמצם לממדים הגיוניים", מסר בתגובה חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), "כל ההסתייגויות שהצעתי התקבלו וכך, למשל, הושמטו סמכויות חיפוש, פריצה לדירה ללא אזהרה והחרמת ציוד שבאמת אינן נחוצות למניעת רעש. חשוב למנוע הפרעות רעש, אך חשוב גם לשמור על הפרטיות, על זכויות אזרח ועל האפשרות לחגוג ולשמוע מוזיקה".

במהלך הדיון בכנסת, הסתייג חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) בחריפות לחוק, שאותו כינה "פשיסטי". "גם תינוק בוכה עושה רעש, גם על זה ייכנס השוטר בלי צו?", שאל פריג', "אולי השוטר ירצה לעשות חיפוש גם על התינוק? הדמוקרטיה במדינה הזו הולכת מדחי אל דחי. חוקי משילות, חוקי מצב חירום, חוקי לאום ועכשיו החוק הפשיסטי הזה. תעצרו את הרכבת הזו".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully