וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני על הירי לאילת: "ניסיון להביך את המצרים"

13.8.2013 / 10:00

לפי הגורם, פעילי הג'יהאד העולמי האחראים לירי הרקטה הלילה פעלו בתגובה למאבק צבא מצרים נגדם. על תקיפת צה"ל לכאורה בסיני בשישי: "צה"ל לא יעמוד מנגד מול פצצות מתקתקות"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

גורם ביטחוני בכיר התייחס הבוקר (שלישי) לירי הרקטה הלילה לעבר העיר אילת, והסביר כי מדובר בניסיון של הג'יהאד העולמי לפגוע גם במצרים, המשקיעה מאמצים רבים בפעילות הלחימה בטרור באזור חצי האי סיני. "זהו ניסיון לפגוע לא רק בישראל אלא גם במצרים, שמצטיירת בעיניהם ככופרת, ולכן הם מיהרו להוציא אל הפועל פיגוע", הסביר הגורם, ואמר כי לא ניתן לנתק את האירוע מהתקרית שאירעה ביום שישי האחרון ברפיח המצרית, שבה על פי דיווחים זרים תקף צה"ל חוליה שתכננה לירות רקטה ארוכת טווח לעבר ישראל.

בצה"ל החלו בהיערכות לשיגורי רקטות לעבר אילת כבר לפני כמה שבועות, והעבירו סוללת כיפת ברזל לאזור כדי לסכל את הכוונות של תאי הטרור של הג'יהאד העולמי בסיני. שר הביטחון, משה יעלון, הגיע לפני כשבועיים וחצי לאילת וביקר בגבול המצרי, על מנת לבחון את רמת המוכנות של הכוחות לאפשרות של פיגוע בישראל. במהלך הביקור, שוחח שר הביטחון עם החיילים המפעילים את מערכת כיפת ברזל ושמע מהם על ההיערכות ליירוט רקטה במרחב העיר. היירוט אתמול היה היירוט הראשון של רקטת גראד בעיר, שכן מאז שנת 2010, נחתו הרקטות ששוגרו מסיני בלב העיר אילת או בפאתיה בשטחים פתוחים.

יירוט ראשון של כיפת ברזל באילת. אוגוסט 2013. חטיבת דובר המשטרה
היירוט, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

ביום שישי תקף לכאורה חיל האוויר, בשילוב מודיעין מדויק, חוליית משגרי רקטות מארגון "אנאסר בית אל-מקדס" – ארגון ג'יהאד עולמי המבוסס על העקרונות של אל-קאעדה, ופועל בסיני זה שנים, והרג חמישה מחבלים שעמדו לשגר רקטה ארוכת טווח לעבר מרכז הארץ. אחת ההערכות היא שזהו הארגון שעומד גם מאחורי הירי הלילה, אולם הערכה אחרת היא שמדובר בארגון "מועצת השורא של המוג'הידין", ארגון מקביל הפועל בסיני אך בעל רוח דומה, השם לו מטרה לתקוף את כל מה שמסמל את המערב, כולל מצרים. בקהילת המודיעין בישראל מנסים להבין אם הרקטה שתכננו לירות בשישי יצאה מרצועת עזה או הוברחה מחוץ למצרים, כפי הנראה מאיראן או מלוב.

ביום חמישי האחרון הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, על סגירת שדה התעופה באילת למשך כמה שעות, בשל חשש מירי לעבר העיר. בתום הערכת מצב, הוא הורה על החזרת העיר לשגרה. מקור בכיר בצבא מצרים מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ההחלטה לסגור את שדה התעופה באילת התקבלה בעקבות מידע מודיעיני מצרי על ארגוני טרור מסיני שתכננו לשגר טילים ארוכי טווח, שביכולתם להגיע עד 70 קילומטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
כוחות צבא מצרים בסיני/רויטרס

הגורם הביטחוני הבכיר ציין כי ארגוני הג'יהאד העולמי בסיני, שהיו רגילים לקבל מחסה מהשבטים הבדואים הגדולים, נאלצים כעת לחפש מקומות מסתור, משום שהצבא המצרי נלחם מדי יום בקיני טרור ברחבי חצי האי. ביומיים האחרונים הלחימה הזו באה לידי ביטוי באזור אל-עריש, כאשר כוחות פעלו תוך כדי שימוש באש כבדה, בתותחי וולקן, בטנקים ובמסוקי קרב. תגובת פעילי הג'יהאד העולמי, כפי הנראה, באה לידי ביטוי בירי הלילה. במערכת הביטחון מעריכים שככל שהצבא המצרי יגביר את הלחץ על ארגוני הג'יהאד העולמי בסיני, כך יגבר הלחץ על תאי הטרור השונים לבצע פיגועים נגד ישראל.

"המוצבים והמחסומים של הצבא המצרי הופכים יעד להתקפות רצחניות. כמעט כל לילה נרצחים שוטרים מצרים", ציין הגורם הביטחוני. הוא התייחס לניסיון של הג'יהאד העולמי בסיני להדביק למצרים בתקשורת שיתוף פעולה עם ישראל, ולהציג תמונה כאילו מצרים אישרה את התקיפה, מהלך שלא צלח בשל העיסוק הנרחב בפעולות מיגור הטרור של המצרים בסיני. "אינני יודע מה קרה ביום שישי ברפיח המצרית, אך צה"ל לא יעמוד מנגד כשיראה פצצות מתקתקות שעשויות לסכן את אזרחי מדינת ישראל", הדגיש הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully