וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד באבל: מת הנסיך שלקה בתרדמת בתאונת סקי

יוהאן פריסו, בנה האמצעי של המלכה ביאטריקס, נקבר בחודש פברואר בשנה שעברה תחת מפולת שלגים בהרי האלפים באוסטריה. היום הלך לעולמו בהאג, עקב "נזק מוחי ממחסור בחמצן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

טרגדיה בבית המלוכה ההולנדי: הנסיך יוהאן פריסו, שלקה לפני כשנה וחצי בתרדמת עקב תאונת סקי בה היה מעורב, מת היום (שני) בהאג. הנסיך, בן 44, נקבר בחודש פברואר בשנה שעברה תחת מפולת שלגים בהרי האלפים שבאוסטריה, חולץ רק בתום 20 דקות מהשלג הכבד, ואושפז בבית חולים בעיר אינסברוק. מאוחר יותר הועבר לבית חולים בלונדון, ובחודש שעבר הושב בירת הולנד האג. על פי הודעת ממשלת הולנד, "הנסיך פריסו מת מסיבוכים שהתעוררו כתוצאה מהנזק המוחי שנגרם ממחסור בחמצן, בעקבות תאונת הסקי שלו".

נסיך הולנד יוהאן פריסו עם משפחתו בהרי האלפים באוסטריה, 2011. רויטרס
הנסיך יוהאן פריסו עם בני משפחתו במהלך אחת מחופשותיהם באלפים האוסטרים/רויטרס

הנסיך פריסו הוא בנה האמצעי של מלכת הולנד ביאטריקס, ואינו היה אמור לרשת את כס המלוכה ביום מן הימים. הוא שהה ברכסי האלפים המושלגים יחד עם אשתו מייבל ובנותיהם לרגל חופשת הסקי השנתית של בית המלוכה ההולנדי. כפי הנראה, הנסיך גלש בשטח פתוח ולא במסלולים המאובטחים המוגדרים לכך. סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה כי הוא חולץ לאחר כ-20 דקות שבהן היה תחת מעטה שלג כבד - בגובה של כ-40 סנטימטרים, כשהוא מחוסר הכרה. הכרתו של פריסו לא חזרה אליו, כאמור, ולאחר ששכב בבתי חולים בשנה וחצי האחרונת כשהוא שרוי בתרדמת, הלך היום לעולמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מלכת הולנד ביאטריקס מעבירה את הכתר לבנה, וילם-אלכסנדר. אמסטרדם, אפריל 2013. רויטרס
מלך הולנד החדש וילם-אלכסנדר יחד עם אמו ביאטריקס בטקס ההכתרה בחודש אפריל האחרון/רויטרס

עבור המלכה ביאטריקס מדובר בטרגדיה האישית הרביעית בעשור האחרון, לאחר מותם של בעלה ושני הוריה ממחלות קשות. יכול להיות שזו הייתה אחת הסיבות להחלטתה המפתיעה בתחילת השנה לוותר על תוארה, לאחר 33 שנים. בחודש אפריל האחרון הוכתר בנה הבכור, הנסיך וילם-אלכסנדר, בן 46, למלך הולנד, הראשון זה יותר מ-120 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully