וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הסמים בארה"ב: הקלה בענישה ובאכיפה

העומס בבתי הסוהר והנטל הכלכלי שהוא יוצר עשה את שלו - ותכנית רחבה של משרד המשפטים תשנה מהותית את הענישה על עבירות הסמים, בין היתר בכך שלא תחייב עונשי מינימום

שינוי דרמטי במדיניות המשפט הפלילי האמריקני: ממשל אובמה יחל היום (שני) במהלך להקלה בעומס האדיר בבתי הסוהר. בין היתר, יוכלו תובעים להשמיט מכתבי האישום את רישום כמות החומרים הבלתי-חוקיים שהוחזקו בתיקים קלים ולהימנע מעונשי המינימום הנוקשים בעבירות סמים.

אריק הולדר, התובע הכללי של ארה"ב, צפוי להציג היום את התכנית בנאום בסן פרנסיסקו כחלק מתכנית רחבה יותר לרסן את הוצאות משלם המסים על בתי הסוהר העמוסים ולתקן את אי הצדק, לתפישתו, במערכת המשפט. "יותר מדי אמריקנים נכנסים לכלא לזמן ממושך מדי ללא סיבה מוצדקת", יגיד הולדר בנאומו שהתפרסם מראש, וויצדיק את המהלך בנימוקים מוסריים וכלכליים.

עניין של כמות

לפי ההערכות, התכנית החדשה תאפשר לשופטים לגזור עונשים קלים יותר, תפחית את מעורבות הבולשת במלחמה בסמים ותקל את העומס בבתי הסוהר. אחת המטרות המרכזיות של הולדר בשינוי המדיניות היא לוודא שמערכת האכיפה הפדרלית תוכל להתמקד בפשעים ובפושעים מסוכנים יותר. נוסף לכך, יציין הולדר בנאומו כי בעוד שאוכלוסיית ארה"ב גדלה בשליש מאז 1980, מספר האסירים גדל ב-800%. "למרות שלעונשי מאסר יש תפקיד במערכת המשפט, כליאה נרחבת ברמת המדינה או ברמה המקומית היא גם לא יעילה וגם לא בת-קיימא", ינמק הולדר. "זה כופה עלינו נטל כלכלי משמעותי בהיקף של כ-80 מיליארד דולרים בשנת 2010 בלבד - וגובה מחיר אנושי ומוסרי שקשה להעריך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת אכיפת החוק הפדרלית תוכל להתמקד בפשעים ובפושעים מסוכנים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שינוי מרכזי שאמור לסייע בהפחתת עונשי המאסר החמורים נוגע לסעיפים שבהם יואשם כל חשוד. החקיקה מבדילה בין מקרי עבירות סמים לפי כמות הסם, כאשר החל מכמות מסויימת, השופטים מחויבים לגזור עונש מינימלי. אולם לפי השיטה החדשה, כאשר הנאשמים עומדים בשורה של קריטריונים מקלים, התביעה לא תהיה רשאית לציין מה כמות הסם שנמצאה ברשותם. בין הקריטריונים: התנהגותם לא הייתה אלימה, הם לא עשו שימוש בנשק והם לא מכרו את הסמים לקטינים, הם אינם חלק מארגון פשיעה, אין להם קשר משמעותי לכנופיות או לקרטלים ואין להם עבר פלילי משמעותי.

לדוגמה, במקרה שאדם הואשם בקשירת קשר למכירת חמישה קילוגרמים של קוקאין - כמות שהחזקתה עד היום חייבה עונש מינימום של עשר שנות מאסר - התובע יצטרך לכתוב "הנאשם קשר קשר להפצת קוקאין" מבלי לציין את הכמות. כמות הסמים עדיין תהווה גורם מנחה לשופטים לדון בענישה, אך התוצאה יכולה להיות עונש פחות מזה המינימלי שהחוק מחייב כיום.

הולדר צפוי גם להציג מדיניות חדשה של משרד המשפטים שתאפשר ליותר בתי משפט מקומיים לטפל בתיקים, תגביר את התכניות לגמילה מסמים כאלטרנטיבה למאסר ותרחיב את התכנית לשחרור מוקדם של אסירים קשישים שלא ביצעו עבירות אלימות וריצו חלק משמעותי מעונשם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully