וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קברים: חרדים יידו אבנים בירושלים ובבית שמש

12.8.2013 / 12:55

כ-100 חרדים ניסו להפריע לעבודות באתר בנייה בבית שמש מחשש לחילול קברים. בתגובה התפרעו חרדים בעיר וגם בבירה, הציתו פחי אשפה ואף רגמו אוטובוסים. 19 נעצרו בסך הכל

צילום: באדיבות חדשות 24, עריכה: מיכאל ברגמן

כ-100 חרדים הגיעו הבוקר (שני) לאתר בנייה ברמת בית שמש, על מנת לנסות ולהפריע לעבודות במקום - וזאת במחאה על חילול אפשרי של קברים שנמצאים שם. אנשי האתר נאלצו להזמין את המשטרה כדי שזו תפזר את ההתקהלות. בסך הכל נעצרו 19 מפגינים, חלקם בגין הפרת הסדר וחלקם בגין תקיפת שוטר. השוטרים נותרו במקום על מנת לוודא שהאירועים לא מתחדשים, אולם כמה חרדים ניסו להיכנס בכוח לאתר הבנייה במתחם גולובנציץ' שברחוב נהר הירדן, מה שהוביל למעצר של שלושה מהם. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וכי צפויים מעצרים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרדים הבעירו מכולת אשפה סמוך לכיכר השבת שבירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, זמן קצר אחרי היוודע דבר עיכובם של החרדים המתפרעים, החלו עשרות אחרים ליידות אבנים לעבר אוטובוסים של חברת אגד שעברו בבית שמש. לא היו נפגעים אולם שמשותיהם של כמה אוטובוסים נופצו. במקביל, התאספו מפגינים חרדים גם בכיכר השבת שבמרכז ירושלים והבעירו פח במחאה על פעולת המשטרה בבית שמש. בהמשך הם החלו ליידות אבנים, מה שגרם להפניית התחבורה הציבורית לנתיבים חלופיים. למקום הוזעקו כוחות משטרה ואנשי כיבוי אש, שטיפלו בדליקה. לא היו מעצרים במקום, והכביש נותר פתוח לתנועה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שכונת גאולה ומאה שערים נחסמו לתנועה עקב פחים שהוצתו בעקבות החפירות במתחם גולונבציץ בבית שמש, אוגוסט 2013. צילום שמואל בן ישי, חדשות 24
עשן סמיך אפך את מאה שערים/חדשות 24, צילום שמואל בן ישי

האירוע מהיום מגיע פחות משבועיים אחרי תקרית חמורה של הדרת נשים בבית שמש. בסוף חודש יולי, במהלך נסיעה של קו 497 מבית שמש לבני ברק, פנה זוג חרדי שהיה באוטובוס לאישה חרדית ממוצא אמריקני, שישבה בחלקו הקדמי של הרכב, ודרש ממנה לעבור לחלק האחורי. נוסעים אחרים, לא רק שלא הדפו את הזוג, אלא גיבו את בקשתם ומנעו את המשך נסיעתו של האוטובוס.

כוח משטרה שהוזעק למקום האירוע ברחוב בן איש חיי עיכב את הזוג החרדי, תוך שאחרים מנסים להפריע לכך. לאחר מכן, בעוד הקו ממשיך את נסיעתו בבית שמש – הקיפו תושבים חרדים את האוטובוס ויידו לעברו אבנים. כמעט במקביל, וככל הנראה כתגובה נוספת למעצרים שבוצעו על ידי המשטרה, חסמו ארבעה חרדים את דרכו של קו 417 לירושלים, כאשר היה בפינת הרחובות נהר הירדן ולויטס בבית שמש. אחרי עצירת האוטובוס הם אחזו במקלות והחלו לשבור את השמשות של כלי הרכב. המשטרה הוזעקה גם לזירה זו, ועצרה שני חשודים.

נעצרו חרדים שהתפרעו  בעקבות החפירות במתחם גולונבציץ בבית שמש , אוגוסט 2013. יעקב לדרמן, ספק 500
אחד המתפרעים בבית שמש מעוכב/ספק 500, יעקב לדרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully