וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטודנטים ישראלים התאמנו בבסיסי אל-קאעדה"

כך אמר סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן בראיון בערוץ 2. לדבריו,"הרעיונות של אל קאעדה לא תפסו כאן אחיזה, למרות שהיו לנו סטודנטים ערבים ישראלים שלמדו בבסיסי אל-קאעדה"

סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, אמר הערב (שבת) בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 כי סטודנטים ערבים ישראלים התאמנו בבסיסי אל-קאעדה. "הרעיונות של אל קאעדה לא תפסו כאן אחיזה, למרות שהיו לנו סטודנטים ערבים ישראלים שלמדו והתאמנו בבסיסי אל-קאעדה. היו לנו גם תושבי נצרת שרצחו את נהג המונית יפים ויינשטיין ואחר כך יצאו לקניה כדי להגיע לסומליה ולהתגייס לארגון אל-קאעדה. היו שני תושבי נגב שביקשו להתגייס דרך האינטרנט, וגם מזרח ירושלמי אחד, אבל מדובר בבודדים בלבד. הרעיונות האלה לא תופסים אחיזה בעיקר בגלל הפעילות של ישראל".

"בעזה הרעיונות האלה תפסו חזק", אמר אילן."יש שם מספר קבוצות שהמרכזית שבהם היא ג'יש אל איסלאם בהנהגתו של מומתז דורמוש. הארגונים האלה פועלים תחת פיקוחם של שלטון החמאס. לחמאס נוח שיהיה ארגון שלא מזוהה איתו ויעשה פיגועים נגד ישראל כשאר האחריות הארגונית לא תחול עליו אבל הוא רוצה לפקח עליו.

"פרשה חמורה ביותר"

רצח יפים וינשטיין אירע בנובמבר 2009. במערכת הביטחון הגדירו את הפרשה כ"חמורה ביותר". חוליה של הג'יהאד העולמי פעלה בקרב ערביי ישראל, ושלושה מחבריה, ע'אלב ע'נאים חיידר זיאדנה ועבד אל רחמן אבו סלים הורשעו ברצח.

השלושה, בשנות העשרים לחייהם, הורשעו גם בשורה של מקרי תקיפה של יהודים ונוצרים על רקע לאומני ודתי ובסחר בלתי חוקי בכלי נשק. על פי פסק הדין, השלושה ביצעו את המעשים בהשראת ארגוני הג'יהאד העולמי, לאחר שהתקרבו לדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully