וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חוליית ג'יהאד עולמי פעלה בצפון

עידן אבני ויהושע בריינר

28.6.2010 / 10:15

שלושה צעירים תושבי נצרת נעצרו בחשד שרצחו את נהג המונית יפים ויינשטיין בחודש נובמבר האחרון. החוליה נלכדה לאחר ששניים מהם נעצרו באתיופיה לאחר שניסו ליצור קשר עם גורמי ג'יהאד עולמי בסומליה

בכר שינאווי

(צילום: שינאווי בכר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

הותרה לפרסום פרשה ביטחונית, אותה מגדירים במערכת הביטחון כ"חמורה ביותר": חוליה של הג'יהאד העולמי פעלה בקרב ערביי ישראל, ושלושה מחבריה מואשמים ברצח נהג המונית יפים ויינשטיין בחודש נובמבר האחרון. כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת.

בחוליה חברים ארבעה בני אדם נוספים - ואסים מחמד עלאם, שכבר היה עצור בעבר על רקע פלילי והועבר לחקירת שב"כ, עבד אל רחמן אבו סלים, עדי עזאם ועומר כחילי. כל חברי החוליה הינם צעירים בשנות העשרים לחייהם והם מואשמים גם בייצור וסחר בנשק. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

הפרשה הותרה היום לפרסום וממנה עולה כי בחקירה משותפת של השב"כ וימ"ר עמקים נחשפו חברי החוליה בעיקר הודות לערנותם של שירותי הביטחון באתיופיה. חברי החוליה שאחראים למספר אירועים לאומניים במהלך השנתיים האחרונות נתפסו רק לאחר ששניים מהם יצאו מהארץ לפני כחודשיים במטרה לסייע לכוחות הג'יהאד העולמי בסומליה. השניים נעצרו בדרכם לסומליה מקניה על ידי כוחות הביטחון המקומיים ולאחר שגורשו חזרה לישראל נעצרו על ידי השב"כ, מה שהביא לחשיפת החוליה.

בחקירתם בשב"כ התברר כי השניים היו אחראים ביחד עם צעיר שלישי לרצח נהג המונית, יפים ויינשטיין ב-30 בנובמבר בשנה שעברה. הרצח בוצע ככל הנראה על רקע לאומני לאחר שהשלושה תכננו לרצוח נהג מונית יהודי. מכתב האישום עולה כי ביום הרצח התקשר אחד מחברי החוליה לתחנת מוניות והזמין נסיעה ממרכז "ביג" בנצרת עילית לכפר החורש. בדרך, ביקש הצעיר מהנהג להמתין לחברו שאמור היה להצטרף אליהם לנסיעה.

ירו בנהג למוות, העלימו ראיות

ויינשטיין, שהתנהגות הצעיר עוררה בו חשד, ערך חיפוש על גופו אך לא הרגיש באקדח שהיה מוחבא באחד מכיסיו. מיד לאחר מכן יצא הצעיר מהרכב וירה שלוש יריות בויינשטיין, ומיד נמלט ביחד עם אחד מחברי החוליה שהגיע למקום רכוב על קטנוע. לאחר שנמלטו, דרדרו השניים את הקטנוע לוואדי כדי להעלים ראיות ועלו לרכב מילוט בו המתין להם החבר השלישי בחוליה.

באישום אחר עולה כי בחודש אוקטובר 2008 החליטו השלושה לרצוח שליח פיצה יהודי, גם הפעם הרקע למעשה לדברי המשטרה והשב"כ היה לאומני. הם הזמינו פיצה "דומינוס" לקיבוץ כפר החורש, כאשר שניים מחברי החוליה מסתתרים בשיחים, בעוד השלישי מכוון את שליח הפיצה אליהם. כששליח הפיצה התקרב אל השניים, איימו עליו באקדח גז בדרישה שייתן להם את הקטנוע והכסף שברשותו, אולם הוא סירב. הנאשמים דקרו את השליח בירך, הכו אותו וקשרו אותו בחבלים ואז השליכו אותו ליער סמוך ואיימו עליו שלא יצא משם. לאחר שנמלטו מהמקום, שליח הפיצה זחל החוצה מהיער, עצר רכב חולף והזעיק את המשטרה.

מהאישום עולה עוד כי החוליה החלה לפעול כבר לפני מספר שנים. באישום מתואר שחברי החוליה נהגו לצפות בסרטים של אל קאעדה ובנאומים של אוסמה בן לאדן. הם למדו באמצעות הסרטונים כיצד להכין מטעני חבלה וכיצד לייצר נשק. בתחילה, חשדו במשטרה, כי הם החלו לפעול בעיקר כנגד נוצרים בנצרת ושרפו אוטובוסים של תיירים. מהאישום עולה כי לאחר מכן תכננו לחטוף ולהרוג נוצרי שלטענתם קילל את הנביא מוחמד.

השלושה פעלו מרבית הזמן לבדם, אולם מחקירת ימ"ר עמקים ביחד עם השב"כ עולה כי באחת הפעמים הצטרפו אליהם צעירים נוספים. עוד מתואר כיצד נוצרי תושב נצרת, בעל חנות נרגילות התקוטט עם הצעירים, אלו חבטו בו באלות והיכו אותו, אולם הוא הצליח להבריח אותם בעזרת שבר בקבוק. מאוחר יותר הם חזרו והשליכו בקבוקי תבערה לעבר החנות שלו ושרפו אותה.

בתום הגשת כתב האישום האריך בית המשפט בהסכמה את מעצרם שלך חברי החוליה עד ל-10 באוגוסט אז ייערך דיון בבקשת המדינה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הכל שקר וכזב"

סניגורם של חלק מהחשודים בחברות בחולייה, עורך הדין ראפי מסלחה, אמר כי "מוקדם לרתום את העגלה לפני הסוסים. צריך לראות את חומר הראיות. הלקוחות שלי מכחישים וטוענים שההודאות נסחטו מהם תוך הפעלת לחץ פיזי ונפשי: חקירות ממושכות ללא שינה, איזוק לאחור ואיום במעצר קרובים, כל האיומים הקלאסיים".

התובעת בתיק, עורכת הדין מירית שטרן מפרקליטות מחוז צפון, אמרה כי "הם ביצעו שורת עבירות בהרכבים שונים. עבירות כנגד גופם ורכושם של אלו שאינם מוסלמים. אנחנו נוכיח את מה שנכתב בכתב האישום בבית המשפט".

קרובי משפחתם של הנאשמים אמרו כי "הם ילדים טובים הכל שקר וכזב מעלילים עליהם אנחנו לא יודעים מה רוצים מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully