וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

דיווחים במצרים שישראל תקפה חוליית שיגור בסיני, גל של טביעות בסוף השבוע, ומתן חיסון הפוליו יורחב לכל הארץ. אלה הכותרות שעשו את השבת

ארגון טרור בסיני: נערכנו לשגר רקטה לישראל - והיא תקפה

ארגון ג'יהאד עולמי שפועל בשטח חצי האי סיני, טוען כי לוחמיו היו היעד בתקיפה הישראלית שאירעה לכאורה אתמול בשטח מצרים. בהודעה שפרסם היום (שבת) ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", נטען כי ארבעה מאנשי הארגון נהרגו בתקיפה, שבמהלכה נערכו לירי רקטה לעבר ישראל.

לטענת הארגון, מנהיג החוליה נמלט מהמקום ויצא ללא פגע מהתקיפה. ההרוגים, כך נמסר, הנם בני שבטים מסיני. גורמי ביטחון במצרים כבר טענו אתמול, בעילום שם, כי ישראל אחראית לתקיפה ברפיח המצרית. הדיווח לא זכה לתגובה רשמית בישראל.

סוף שבוע קטלני: חמישה מתרחצים טבעו למוות

לא פחות חמישה בני אדם, בהם ילד בן 10, טבעו למוות אתמול והיום (שבת) מול חופי הים בחיפה, בשדות ים, בנתניה ובתל אביב. צוותי מגן דוד אדום פעלו במהלך היומיים החולפים מסביב לשעון וטיפלו בעוד תשעה מקרי טביעה ברחבי הארץ. בארגון ההצלה שבו וחזרו על הקריאה לציבור לרחוץ בחופים מוכרזים ותחת השגחת מציל. "במקרה של טביעה יש לחייג למוקד החירום 101 של מד"א ולפעול בהתאם להנחיות של החובש הבכיר או הפראמדיק במוקד", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "הישמעות להנחיות יכולה להציל את חייו של הטובע".

מגישת התה במשרד האוצר סירבה לנקות - ופוטרה

לפני ארבעה חודשים פוטרה חנה אלול בת ה-65 מעבודתה כמגישת התה במשרד האוצר, לאחר עשר שנים בתפקיד. כששאלה אלול מדוע פוטרה, הוסבר לה כי ההחלטה התקבלה בשל סירובה לבקשת הקבלן לשמש גם כמנקה, מטלה שהיא מעבר להגדרת תפקידה – כך חשפה היום גלי גינת במגזין "שישי" בערוץ 10. אלול היא עובדת קבלן ללא קביעות במשרד וללא תנאים סוציאליים.

"ביום בהיר אחד הזמין אותי הקבלן ואמר לי שנודע לו דרך מנהל המשק בלשכה שאנחנו לא מסתדרים", סיפרה חנה לחדשות 10. "הוא אמר לי 'אני רוצה שקט, אין לי זמן לדברים האלה', ופיטר אותי מהיום להיום. אמר לי שהוא משלם לי על אותו היום, ושלא אגיע יותר לעבודה". אלול עבדה במשרד תחת בנימין נתניהו, אהוד אולמרט, רוני בר-און, יובל שטייניץ - אך פוטרה כשבראש המשרד עמד יאיר לפיד, שקידם חוק למען עובדי הקבלן: "אהבו אותי בלשכה", סיפרה בראיון. "היה שר שקרא לי רק חנהל'ה, חלק מהם היו מגיעים אליי הביתה במימונה. נתתי ללשכה את הכל. דיברתי עם מנהלת הלשכה והיא ידעה מה קרה. ביקשתי לשוחח עם השר, אבל היא דחתה אותי כל הזמן, אמרה לי שלפיד לא צריך לדעת מכל הדברים האלה".

דיווח: לפחות 5 הרוגים בתקיפת חיל האוויר ברפיח המצרית

לפחות חמישה בני אדם נהרגו אמש (שישי) בתקיפה של כלי טיס ישראל ברפיח המצרית – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקורות במצרים. המקורות מסרו כי כלי טיס ישראלי הפציץ מבנה שבו הסתתרו פעילי ג'יהאד ברפיח בקרבת הגבול עם ישראל, לא הרחק ממעבר כרם שלום. צבא מצרים הכחיש כי הייתה תקיפה ישראלית על אדמת המדינה.

עוד דווח אמש כי מהמקום שהופצץ לכאורה אמור היה להתבצע שיגור של טילים לעבר שטח ישראל. אם אכן מדובר בתקיפה ישראלית, הרי שזו פעולה יוצאת דופן, ראשונה מסוגה ככל הידוע, של ישראל על אדמת מצרים. סוכנות אי.פי דיווחה כי תושבי האזור שמעו פיצוצים עזים. כמו כן, דיווחה הסוכנות כי הפעולה לכאורה בוצעה בשיתוף פעולה עם הרשויות במצרים. בניגוד לדיווחים אלה, אמר הערב גורם ביטחוני מצרי כי ארצו היא האחראית לתקיפה האווירית. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפרטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

משרד הבריאות: מבצע חיסוני הפוליו יורחב לכל הארץ

משרד הבריאות הודיע אתמול (שישי) כי החליט להרחיב את מבצע חיסוני הפוליו לילדים לכל רחבי הארץ. מהמשרד נמסר כי בדיון שהתקיים היום בראשות שרת הבריאות, יעל גרמן, ובהשתתפות גורמי בריאות שונים, "נדון המצב המורכב של הימצאותו המתמשכת של נגיף הפוליו במערכות הביוב בישראל". אנשי המשרד נערכים לפתיחת תחנות של טיפות חלב החל מיום ראשון הבא, 18 באוגוסט. עוד נמסר כי הדגימות שנלקחו ממי ביוב הצביעו על הימצאות נגיף הפוליו במי השפכים של לוד ורמלה, וכי תוצאות נוספות של יישובים אחרים יתקבלו בימים הקרובים. בדגימות שנלקחו ביתר האזורים במרכז ובצפון הארץ, לא התגלה נגיף הפוליו.

בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "המצב המורכב לפיו פלח אוכלוסייה שנולד לאחר 2005 אשר אינו מחוסן כנגד נשאות פוליו, עלול להוות מאגר להתפשטות הנגיף, ולאור ההימצאות המתמשכת בבדיקות החוזרות באזור רמלה לוד ובמתקני טיהור שפכים נוספים, הביא את גורמי המקצוע להחלטה על מתן חיסון משלים בטיפות (OPV) של ילדי ישראל שנולדו לאחר ה-1.1.2004 בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully