וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה והמראה החלופית: כך לכדה המשטרה את הדורס

רמי שני

9.8.2013 / 15:46

בערב התאונה נמלט אשר אבוטבול, החשוד בדריסתה ובהפקרתה של לולה אמדור, והסתתר מפני חוקרי המשטרה במשך כחודש וחצי. אלא שטעות קריטית שעשה הובילה למעצרו ולהודאתו במעשה

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

אשר אבוטבול, שנעצר הבוקר (שישי) בחשד שדרס למוות והפקיר את לולה אמדור בת ה-85 לפני כחודש וחצי בבאר שבע, הזמין למכוניתו מראה חלופית – במקום זו שנתלשה ממנה בתאונה – וכך הוביל אל המשטרה לפענח את המקרה. לדברי המשטרה, ימים אחדים לאחר התאונה החל אבוטבול לחפש מראה חלופית לרכבו מסוג "מאזדה 6" ולבסוף הזמין אחת בחנות לחלקי חילוף.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
המפכ"ל שיבח את עבודת השוטרים. ניצב יורם הלוי עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'/דייב בוימוביץ'

חוקרי המשטרה שהגיעו לחנות שוחחו עם בעליה, וזה סיפר להם כי אכן היה אצלו נהג שהזמין מראה כזו. הוא זכר את כלי הרכב וככל הידוע גם מסר את תיאורו של האדם לחוקרים. בהמשך התברר כי אבוטבול שילם מקדמה עבור המראה, אך בשל חששו להיראות עם המכונית, הוא שלח אדם אחר לקבל אותה ולהרכיבה בחנות. עובדה זו סייעה בידי החוקרים להגיע אל אבוטבול, שכאמור נעצר הבוקר ואף שחזר את התאונה בפני החוקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המראה נתלשה, אך אבוטבול לא עצר

על פי החשד, בערב התאונה נסע אבוטבול בדרך המשחררים בעיר הדרומית, מכיוון מזרח למערב. אבוטבול נסע בנתיב האמצעי ולפתע הבחין כי שתי מכוניות שנסעו בנתיבים הסמוכים עצרו, כל אחת בנתיבה. הוא החל לעקוף אותן במהירות ואז פגע עם צד ימין של המכונית באמדור. המראה הימנית של הרכב נתלשה אך אבוטבול לא עצר. הוא הגביר מהירות, חצה שני צמתים ונעלם בתוך שכונת המגורים נווה זאב, שם העמיד את המכונית באופן שיקשה על החוקרים לראות סימנים לתאונה הקטלנית.

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של אבוטבול בשבעה ימים. "אני מצטער מאוד על מה שקרה", הוא אמר בבית המשפט, והסביר כי לא נשאר בזירה כי מיהר לטפל בבתו. "את כל מה שיש לי להגיד, אומר במשטרה", הוסיף. הוא חשוד בהריגה, בהפקרה, בהשמדת ראיות ובשיבוש מהלכי משפט. סנגוריו, עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, אמרו: "לצערנו, קיימת מגמת 'עליהום' נגד כל אדם, נורמטיבי ככל שיהיה, שחושיו בוגדים בו ומורים לו בהתקף חרדה להימלט מהזירה". לדבריהם, מגמה זו חייבת לקבל מפנה ממשי ובדיקה מחדש. "לא כל אדם שנמלט בהתקף חרדה מזירת עבירה חייב להפוך בן רגע לאויב הציבור".

לולה אמדור ז"ל ומשה אמדור עם הנכדה סיגל. יוני 2013. באדיבות המשפחה
לולה אמדור עם בתה ויויאן ובעלה משה/באדיבות המשפחה

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיב ללכידת החשוד והמעורבים הנוספים, ואמר: "סיכוייו של העבריין להיתפס במדינת ישראל הולכים וגדלים". דנינו שוחח עם מפקדי המחוז הדרומי במשטרה ושיבח אותם על המעצרים. "הנחתי בעבר - וכך יהיה גם בעתיד - כי תיקי רצח, כמו גם תאונות פגע וברח, יישארו פתוחים עד לפיענוחם", אמר. "נמשיך במדיניות נחושה זו למען ביטחונם של אזרחי המדינה". הוא ביקש לשבח את פעילות צוות החקירה המיוחד שהוקם בתחנת באר שבע לשם חקירת האירוע: "הצלחתם, בעבודה מקצועית - תוך שימוש במודיעין איכותי, טכנולוגיה מתקדמת ובעיקר מתוך תחושת שליחות ובנחישות בלתי רגילה - לפענח אירוע קשה ביותר", אמר המפכ"ל. "מי שפוגע ובורח צריך לדעת שנעשה הכול כדי לשים עליו יד".

בתה של אמדור, ויויאן קריב, קיבלה עדכונים שוטפים מהמשטרה על התקדמות החקירה, ואמש התבשרה כי נעצרו חשודים במעשה. "מאוד התרגשתי כי כל התקופה האחרונה מאז שזה קרה גבר אצלי התסכול שלא מספיק האסון שקרה לנו, גם מי שעשה את זה לא מקבל את מה שמגיע לו", הסבירה. "עכשיו אני מצפה לקבל פרטים על התפיסה ועל החשודים". לדבריה, "התפקיד של המשטרה היה לאתר ולמצוא אותם. אני יודעת שהם עבדו ללא לאות. כל התקופה הזאת היה להם צוות לא קטן שרק עבד על הנושא הזה יום ולילה. הם יידעו אותנו במה שהם עושים. אחרי הפגישות איתם, יצאתי עם תקווה בלב. אמרו לי שזה לוקח זמן".

הבת סבורה כי על הנהג שביצע את המעשה לקבל עונש חמור אבל גם שני הנהגים שאפשרו לאימה לעבור לא צריכים לברוח מאחריות. "מי שעשה את זה צריך להירקב בכלא", אמרה בכעס. "צריך להטיל עליו ממש עונש מחמיר כדי שיראו וייראו. ברגע שזה קרה אולי הוא לא שם לב, אבל הוא המשיך לנסוע, הפקיר אותה בכביש ולא לקח אחריות על המעשים שלו. זה הדבר החמור. הנהגים שעצרו לה כי לא היה שם מעבר חציה, הם גם חסרי אחריות, כי הם היו צריכים לספר מה שראו. יכול להיות שהם חסמו לו את שדה הראייה. ברור לי שהוא לא דרס אותה בכוונה, אבל הם לא באו ואמרו שהם ראו מה שקרה. לא סתם, כי הם חשו שיש להם חלק באחריות לתאונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully