וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על מעצר הדורס: "סיכויי העבריין להיתפס הולכים וגדלים"

המפכ"ל שיבח את פעילות שוטרי המחוז הדרומי שלכדו את הנהג שלפי החשד דרס למוות והפקיר את לולה אמדור לפני כחודש וחצי. "תיקי תאונות פגע וברח יישארו פתוחים עד לפיענוחם"

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

"סיכוייו של העבריין להיתפס במדינת ישראל הולכים וגדלים" – כך אמר היום (שישי) מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בעקבות מעצרם של הנהג החשוד שדרס למוות את לולה אמדור, וארבעה מבני משפחתו שהיו עמו ברכב ונמלטו. "הנחתי בעבר - וכך יהיה גם בעתיד - כי תיקי רצח, כמו גם תאונות פגע וברח, יישארו פתוחים עד לפיענוחם", אמר דנינו ששוחח עם מפקדי המחוז הדרומי במשטרה ושיבח אותם על המעצרים. "נמשיך במדיניות נחושה זו למען ביטחונם של אזרחי המדינה", הוסיף.

דנינו שבירך את מפקד המחוז ניצב יורם הלוי, מפקד מרחב הנגב תת-ניצב פרץ עמר ומפקד תחנת באר שבע, ניצב-משנה תומר בדש, ביקש לשבח את פעילות צוות החקירה המיוחד שהוקם בתחנת באר שבע לפני כחודש וחצי לשם חקירת האירוע בו נהרגה אמדור בת ה-85. "הצלחתם, בעבודה מקצועית - תוך שימוש במודיעין איכותי, טכנולוגיה מתקדמת ובעיקר - מתוך תחושת שליחות ובנחישות בלתי רגילה - לפענח אירוע קשה ביותר", אמר המפכ"ל. "מי שפוגע ובורח צריך לדעת שנעשה הכל בכדי לשים עליו יד".

מעצר הנהג הוארך: "מצטער מאוד על מה שקרה"

אמדור נהרגה בעת שחצתה את הכביש בדרך המשחררים. מחקירת התאונה עלה כי לאחר ששתי מכוניות עצרו ואפשרו לה לעבור, מכונית שהגיעה מאחוריהן פגעה בה, גרמה למותה ונמלטה. אמדור פונתה תחילה לבית החולים סורוקה בעיר כשהיא במצב אנוש וסובלת מפגיעה רב-מערכתית, אולם היא מתה מפצעיה תוך זמן קצר. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות אחר הנהג ופנו לעדי ראייה שהיו במקום על מנת שיסייעו באיתור החשוד בפגיעה. פנייה דומה פורסמה גם בדף הפייסבוק של המשטרה.

כאמור, הבוקר עצרה המשטרה את אשר אבוטבול, החשוד כי פגע באמדור והפקיר אותה, וארבעה מבני משפחתו. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של אבוטבול בשבעה ימים. "אני מצטער מאוד על מה שקרה", אמר אבוטבול בבית המשפט והסביר כי לא נשאר בזירה משום שמיהר לטפל בבתו. "את כל מה שיש לי להגיד, אומר במשטרה", הבהיר. הוא חשוד בהריגה, הפקרה, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט.

סנגוריו של החשוד המרכזי, עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, אמרו כי האווירה שנוצרה כלפי חשודים בתאונות מסוג זה, יצרה בו את הדחף להימלט ממקום התאונה. "מרשנו מצא עצמו מול תאונת דרכים עגומה ובלתי נמנעת", הסבירו. "לצערנו, קיימת מגמת "עליהום" נגד כל אדם, נורמטיבי ככל שיהיה, שחושיו בוגדים בו ומורים לו בהתקף חרדה להימלט מהזירה". לדבריהם, "מגמה זו חייבת לקבל מפנה ממשי ובדיקה מחדש. לא כל אדם שנמלט בהתקף חרדה מזירת עבירה חייב להפוך בן רגע לאויב הציבור. החקיקה בעניין, לצערנו, נובעת לטעמנו מתסיסה פופוליסטית שמשרתת בעיקר את מחוקקיה, לא בוחנת בכלי עבודה מקצועיים חולשות אנוש טבעיות, עגומות ככל שתהיינה. מכל מקום, בפרשה זו נבקש לאתגר את הקונבנציות ההמוניות בכלים משפטיים מקצועיים, גם אם אלה עומדים לאתגר את החקיקה ותיקוניה האחרונים".

"מדובר במעשה בזוי ושפל", אמר מפקד מחוז הדרום של המשטרה, ניצב יורם הלוי, לאחר מעצר החשודים. "עבירה זו בעיניי אינה שונה בחומרתה מעבירת הרצח. המעשה הלא אנושי של הפקרת אדם בכביש מתבוסס בדמו בלי לעזור לו או להזעיק עזרה הוא ירידה לשפל המדרגה האנושית. אמרתי כבר שלא ננוח ולא נרפה עד אשר נגיע אל מי שביצע את הפשע החמור והנבזי הזה וכך עשינו. אספנו את מיטב הראיות כדי להניח תשתית מוצקה להגשת כתבי אישום חמורים, שיועברו לפרקליטות לצורך זה".

לולה אמדור ז"ל ומשה אמדור עם ביתם ויויאן, שלושת ילדיה והנינה. יוני 2013.. באדיבות המשפחה
לולה ובני משפחתה/באדיבות המשפחה

בתה של אמדור, ויויאן קריב, קיבלה עדכונים שוטפים מהמשטרה על התקדמות החקירה ואמש התבשרה כי נעצרו חשודים במעשה. "מאוד התרגשתי כי כל התקופה האחרונה מאז שזה קרה, גבר אצלי התסכול שלא מספיק האסון שקרה לנו, גם מי שעשה את זה לא מקבל את מה שמגיע לו", הסבירה. "עכשיו אני מצפה לקבל פרטים על התפיסה ועל החשודים". לדבריה, "התפקיד של המשטרה היה לאתר ולמצוא אותם. אני יודעת שהם עבדו ללא לאות. כל התקופה הזאת היה להם צוות לא קטן שרק עבד על הנושא הזה יום ולילה. הם יידעו אותנו במה שהם עושים. אחרי הפגישות איתם, יצאתי עם תקווה בלב. אמרו לי שזה לוקח זמן".

לדברי הבת, הנהג שביצע את המעשה צריך לקבל עונש חמור אבל גם שני הנהגים שאפשרו לאימה לעבור לא צריכים לברוח מאחריות. "מי שעשה את זה צריך להירקב בכלא", אמרה בכעס. "צריך להטיל עליו ממש עונש מחמיר כדי שיראו וייראו. ברגע שזה קרה אולי הוא לא שם לב, אבל הוא המשיך לנסוע, הפקיר אותה בכביש ולא לקח אחריות על המעשים שלו. זה הדבר החמור. הנהגים שעצרו לה כי לא היה שם מעבר חציה, הם גם חסרי אחריות, כי הם היו צריכים לספר מה שראו. יכול להיות שהם חסמו לו את שדה הראיה. ברור לי שהוא לא דרס אותה בכוונה, אבל הם לא באו ואמרו שהם ראו מה שקרה. לא סתם, כי הם חשו שיש להם חלק באחריות לתאונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully