וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכן את חייו כדי לשמור על שפמו: "הוא החיים שלי"

מאליכ מוחמד חאן אפרידי מפקיסטן רק ביקש לגדל שפם, אלא שקיצונים איסלאמים חטפו אותו ואיימו על חייו. כעת הוא מבקש מקלט מדיני במערב: "זו הבחירה שלי, מוכן לוותר על אוכל"

שפם ארוך יכול להביא עמו הרבה כבוד – אבל גם הרבה בעיות: איש העסקים מאליכ אמיר מוחמד חאן אפרידי, בן 48 מהעיר פשוואר שבפקיסטן, נאלץ להתמודד עם איומים לחייו על בסיס יומיומי, רק בגלל ההופעה החיצונית שבחר לעצמו – שפם ענקי, שאורכו לא פחות מ-76 סנטימטרים. מדי יום הוא מקדיש חצי שעה כדי לשטוף את השפם, לשמן אותו ולסדר אותו כך שיגיע לגובה של מצחו. הוא אף נאלץ להיפרד מדי חודש מלמעלה מ-150 דולרים לצורך תחזוקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריב את השפם אך שב לגדלו. מאליכ אמיר מוחמד חאן אפרידי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנשים נותנים לי הרבה כבוד, זו הזהות שלי", סיפר השבוע לסוכנות הידיעות הצרפתית. אלא שבשנים האחרונות הפכו חייו של אפרידי לסיוט. ב-2009 הוא החל לקבל איומים מצד איסלאמיסטים קיצונים המנסים להשליט תקנה איסלאמית שלפיה על הגברים לגזוז את השפם או להסירו לחלוטין. החוטפים, חברי הארגון לשקר אל-איסלאם המשתף פעולה עם הטליבאן, דרשו ממנו לשלם להם דמי חסות של 500 דולרים לחודש. כאשר סירב אפרידי, הוא נחטף והושלך למערה במחוז חייבר שליד גבול אפגניסטן, שם ספג במשך כחודש איומים על חייו. "פחדתי שהם יהרגו אותי, אז הקרבתי את השפם", סיפר על הרגע שבו נאלץ להיפרד משיער פניו כדי להשתחרר.

הוא אולץ לעבור לעיר פאיסלאבד ולבקר את משפחתו בפשוואר רק פעם בכמה שבועות. במקביל, הוא החל לגדל שוב את שפמו, ובשנה שעברה החלו שוב הקיצונים לאיים כי ישספו את גרונו. בימים האחרונים היה עם משפחתו לרגל חג הרמדאן שהסתיים אתמול, כשברקע החשש כי ייתפס. "אני עדיין מפחד", העיד. "הגעתי לחגוג עם המשפחה את הרמדאן אבל רוב הזמן אני סגור בבית ואומר לאנשים בטלפון שאני בפאיסלאבד".

צפו בכתבה של סוכנות הידיעות הצרפתית על אפרידי

השבוע פנה אפרידי למדינות העולם בבקשה שיסייעו לו לשמור על השפם – ועל גופו – שלמים. "אני מנסה לעבור עם משפחתי לחו"ל – לארצות הברית, לקנדה, לבריטניה או אפילו לדובאי, אני צריך מקלט מדיני", הסביר. בתקווה כי יימצא עבורו פתרון הולם הוא אף העיד על עצמו: "אני לא מעשן, לא מסניף ולא שותה. זו הבחירה היחידה בחיי. אני מוכן אפילו לוותר על אוכל, אבל לא על השפם. אלה החיים שלי, לא חלק מהחיים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully