וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממגפה בסין: אישה נדבקה בשפעת העופות

לראשונה מאז החל הנגיף להתפשט במזרח המדינה התגלה מקרה שבו נדבק אדם שכלל לא בא במגע עם עופות. 43 בני אדם מתו לאחרונה מהמחלה. "מדובר באזהרה רצינית, יש להישאר ערניים"

חשש להתפרצות המונית של שפעת עופות בסין: חוקרים בריטים דיווחו היום (רביעי) על מקרה ראשון שבו ככל הנראה עבר הנגיף H7N9 מאדם אחד לאחר, ולא בעקבות מגע ישיר עם עופות. עד כה דווח על 133 בני אדם במזרח סין ובטייוואן שנדבקו בנגיף, 43 מהם מתו. כולם אושפזו לאחר שביקרו בשוקי עופות או באו במגע עם עופות כשבוע עד שבועיים לפני שנדבקו.

השמדת בעלי כנף הנגועים בשל מגפת שפעת העופות. סין, אפריל 2013. רויטרס
השמדת עופות נגועים בשפעת בסין, בחודש אפריל/רויטרס

אלא שהיום דיווח כתב העת "בריטיש מדיקל ג'ורנל" על אישה בריאה בת 32, תושבת מזרח סין, שנדבקה במרץ האחרון בנגיף לאחר שטיפלה באביה בן ה-60, שאושפז בבית החולים מאותה סיבה. האב ביקר בשוק עופות כשבוע לפני שחלה, אולם בתו לא נחשפה לבעלי החיים. היא נדבקה שישה ימים אחרי הביקור האחרון אצל אביה, ומתה באפריל, כשבועיים לפני מותו של האב. שניהם מתו כתוצאה מקריסה של מערכות גופם. החוקרים הדגישו כי דגימות שנלקחו מהשניים העלו כי ההרכב הגנטי של הנגיף היה זהה כמעט לחלוטין, דבר שמחזק את הסברה כי הבת נדבקה מאביה. 43 בני אדם שהיו בסביבת השניים נבדקו, אולם נמצאו בריאים.

החוקרים הבהירו כי כלל לא בטוח שהנגיף מתפשט בקלות בין בני אדם, אולם ציינו כי הממצאים מחזקים את האפשרות שהדבר עלול לקרות. ד"ר ג'יימס ראדג' מבית הספר לבריאות ולרפואה טרופית בלונדון ומעורכי כתב העת, אמר כי ממצאים דומים התגלו בזנים אחרים של שפעת העופות, כגון H5N1. הנגיף נחשב קשה יותר לזיהוי מאשר ה-H5N1, שהתפשט באסיה לפני עשור והביא למותם של מאות בני אדם. "מדאיג לחשוב שעלולה להיות הידבקות בין אנשים", הסביר. "מדובר יהיה באזהרה רצינית שלפיה אנו נמצאים בשלבים הראשונים של מגפה. זו תזכורת של הצורך להישאר ערניים במיוחד".

השמדת בעלי כנף הנגועים בשל מגפת שפעת העופות. סין, אפריל 2013. רויטרס
שווקים במזרח סין נסגרו ועשרות אלפי עופות הומתו/רויטרס

עד חודש פברואר האחרון כלל לא נמצאו עדויות לכך שהנגיף מועבר לבני אדם. אלא שבתחילת אפריל, בעקבות מותם של שמונה בני אדם, החליטו הרשויות לסגור את שוקי העופות בשנגחאי ולהמית עשרות אלפי תרנגולים, יונים וברווזים. זאת בעקבות דגימות של הנגיף שהתגלו בשני שווקים, וכן בשוק נוסף בעיר האנגג'ואו. בעיר נאנג'ינג הוטל סגר וטרינרי על אחד השווקים הגדולים ונאסר על מכירת עופות למאכל. לי בין, מנהלת רשות הבריאות ותכנון המשפחה של סין, אמרה אז כי היא "בטוחה שהרשויות מסוגלות להשתלט על התפרצות המחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully