וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתפרצות שפעת העופות: סין משמידה תרנגולים

7.4.2013 / 15:04

עד כה אין עדות שהנגיף החדש מועבר מאדם לאדם אך הרשויות חוששות ממוטציה שהתפוך אותו למידבק יותר. שוקי הבשר הגדולים בשנגחאי נסגרו ותברואנים טובחים ביונים ובברווזים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שני בני אדם נוספים בשנגחאי לקו בזן חדש והמסוכן של שפעת העופות. הרשויות בעיר סגרו את שוקי העופות בעיר והמיתו עשרות אלפי בעלי כנף – תרנגולים, יונים וברווזים - כדי להילחם בהתפשטות המחלה. הנגיף כבר קטל שישה בני אדם בשבועות האחרונים, ועוד 18 בני אדם לפחות נדבקו, כולם במזרח סין.

משרד הבריאות בישראל פרסם הנחיות ראשונות לאיתור מקרים חשודים של הנגיף, אך הבהיר כי טרם התגלו מקרי הדבקה של הזן החדש של המחלה מחוץ לסין.

דגימות של נגיף ה-H7N9 התגלו בשני שווקים בשנגחאי ובשוק נוסף בעיר האנגג'ואו. רשויות הבריאות המקומיות הודיעו על מבצעים נוספים לחיסול עופות ולחיסון בעלי כנף אחרים הגדלים כחיות מחמד. גם בעיר הגדולה נאנג'ינג הוטל סגר וטרינרי על שוק גדול ונאסר על מכירה של עופות למאכל מכל הסוגים.

השמדת בעלי כנף הנגועים בשל מגפת שפעת העופות. סין, אפריל 2013. רויטרס
תרנגולים נגועים בשפעת מקבלים חיסון. החשש הוא ממוטציה שתדביק בין בני אדם/רויטרס

משרד הבריאות בבייג'ינג הודיע על הקצבת משאבים נוספים ברחבי המדינה כדי להילחם בנגיף ולמחקר בחולים. הנגיף נחשב קשה יותר לזיהוי מאשר נגיף H5N1, שהתפשט באסיה לפני 10 שנים והרג מאות בני אדם. עיקר החשש הוא שהנגיף יעבור מוטציה שיאפשר לו לדבק בין בני אדם. עיקר החולים עד כה היו לולנים או מוכרי עופות.

ברקע הביקורת הגוברת על אזלת ידן של הרשויות, לראשונה נמסרה הבוקר תגובה בנושא מצד בכיר בממשל. לי בין, מנהלת רשות הבריאות ותכנון המשפחה של סין, אמרה כי "אנו בטוחים שביכולתנו להשתלט על זה (על התפרצות המחלה)". כמה עיתונים בסין, כמו משתמשים רבים באינטרנט, מתחו ביקורת מסוימת על איטיות הטיפול בנושא, ועל הדיווח החסר לגבי מקרי ההדבקה, בדומה להתפרצות הסארס ב-2003. מנגד, נציגי ארגון הבריאות העולמי בסין אמרו כי לא התגלו לאחרונה מקרים של הדבקה בין בני אדם, ושיבחו את מאמציה של סין לגלות את מקור הנגיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
השמדת בעלי כנף הנגועים בשל מגפת שפעת העופות. סין, אפריל 2013. רויטרס
עשרות אלפי עופות הושמדו בשוקי הבשר הגדולים במזרח סין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully