וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות שפעת העופות בנגב: 40 אלף תרנגולים יומתו היום

רמי שני

9.3.2012 / 11:44

עם התגלות הנגיף הקטלני בלול ליד קריית גת, עלה חשד להתפרצות המחלה גם בקיבוץ חולית, בו מתו אלפי עופות ב-2006. משרד החקלאות פועל למיגור המחלה מול ירדן ומול הפלסטינים

מגפה בהתהוות? לאחר שאתמול הורה משרד החקלאות על השמדת לול במושב סמוך לקריית גת בשל התפרצות של שפעת העופות, התגלה היום (שישי) הנגיף בלול נוסף בקיבוץ חולית שבמערב הנגב.

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, ארבעים אלף תרנגולי הודו השוכנים בלול יומתו היום בידי פקחים מטעם השירותים הווטרינריים ומשרד החקלאות. במקביל למבצע, שצפוי להסתיים אחר הצהריים סמוך למועד כניסת השבת, הוטל סגר על האזור ונאסרה תנועת בעלי חיים ברדיוס של כשלושה קילומטרים ממנו.

השמדת בעלי חיים שלקו בשפעת העופות. הודו, 2011. AP
מבצע השמדת עופות נגועים בהודו/AP

במקביל, נערכות בדיקות בישובים הסמוכים בהם ישנם עשרות לולים המאכלסים תרנגולי הודו ותרנגולות, שעלולים להיות חשופים לנגיף. ממשרד החקלאות נמסר כי לעת עתה לא התגלו סימנים של המחלה בישובים אחרים, אולם המשרד עוקב בערנות ובדריכות אחר האפשרות של התפשטות המגפה.

השירות הווטרינרי תולה את האשם בנדידת העופות

נדב גלאון, ראש מנהל השירותים הווטרינריים, אמר כי החשד העיקרי להתפרצות הנגיף הוא בנדידת הציפורים ובאפיון הגנטי של הזן של השפעת. ההודעה על גילוי הנגיף הועברה לרשות הפלסטינית ולרשויות בירדן. ברצועת עזה טרם נמסר על גילוי של מקרים של שפעת עופות. במסגרת שיתוף הפעולה בין השירותים הווטרינרים בישראל וחקלאיים ברצועה, הפלסטינים שולחים דגימות של עופות מתים לבדיקה במכון הווטרינרי של משרד החקלאות בישראל.

שפעת העופות התגלתה סמוך לקיבוץ חולית במהלך ההתפרצות הראשונה של המגפה בישראל, בשנת 2006. ההתפרצות בחולית מדאיגה במיוחד נוכח גילוי הנגיף אתמול בלול במושב שלווה הסמוך לקריית גת; 11 אלף תרנגולי ההודו בלול מומתים בשעה זו מחשש להתפשטות השפעת. לצד זאת, הוטל על האזור סגר ונערכות בדיקות בלולים בישובים הסמוכים.

מאז התפרצותה הראשונה של המגפה בישובים במערב הנגב לפני כשש שנים, התגלו מקרים של השפעת כמעט מדי שנה. ההתפרצות האחרונה של המחלה אירעה בתקופה זו אשתקד בקיבוץ ראש צורים בגוש עציון. שפעת העופות עלולה לפגוע גם בבני אדם ואף להיות קטלנית לנדבקים בה, באם הם באים במגע רציף עם עופות שנדבקו במחלה או עם פגריהם.

לקריאה נוספת:
חשד לשפעת העופות בדרום: החלו הכנות להשמדת לול
לפני כשנה: שפעת העופות התגלתה בקיבוץ בגוש עציון
האם מחקר בזן קטלני של השפעת יגיע לידי מחבלים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully