וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשפעת העופות בדרום: החלו הכנות להשמדת לול

רמי שני

9.3.2012 / 0:08

משרד החקלאות הטיל סגר על אזור מושב שלווה, הסמוך לקריית גת, לאחר שבדיקות העלו חשד להתפרצות הנגיף. הלול שיושמד מכיל 11 אלף עופות ובמקביל נבדקים לולים ברדיוס של 3 ק"מ

חשד להתפרצות נגיף שפעת העופות בדרום: משרד החקלאות הורה אמש (חמישי) על הכנות להשמדת לול במושב שלווה הסמוך לקריית גת. מדובר בלול שבו מגדלים תרנגולי הודו בשלושה מבנים והוא מכיל 11 אלף עופות. פקחים של משרד החקלאות הטילו סגר על האזור שבו נמצאת חוות הלולים ובהנחיית השירותים הווטרינריים פתחו בהכנות להשמדה של העופות שתערך בבוקר.

במקביל, נבדקים לולים בתחום רדיוס של שלושה קילומטרים. ככל הידוע, נמצאים בתחום זה עוד שבעה ישובים בהם קיימים מרכזי גידול עופות אולם במשרד החקלאות אומרים כי הלולים בישובים אלו נמצאים ברמת בטיחות ביולוגית גבוהה ולא התגלו בהם בשלב זה סימנים של המגיפה, המתבטאים בתמותה של עופות רבים. יצוין כי שפעת עופות התגלתה בתקופה זו אשתקד בקיבוץ ראש צורים וההערכה היא כי הנגיף הגיע לארץ עם העופות הנודדים, שחולפים ברבבותיהם בימים אלו בישראל.

בלול שבו התגלתה המגיפה אותר מרכיב אחד - H5 - מתוך שניים שזיהוים מביא להכרזה על הימצאות עופות נגועים. בשירות הווטרינרי בוחנים את המרכיב השני, מרכיב ה-N ואולם במרבית המקרים כשה-H זוהה כ- H5, התברר כי המרכיב השני הוא N1 - דבר המצביע בוודאות גדולה על הימצאות המגיפה בלול. מעבדות השירות ימסרו תוצאות בדיקת הימצאות מרכיב זה בתוך כ-12 שעות.

הפעם הראשונה שהתגלתה שפעת עופות בישראל הייתה בשנת 2006, בישובים במערב הנגב. מאז התגלו מקרים של השפעת בתקופה זו כמעט בכל שנה. מדובר בשפעת שעלולה לפגוע גם בבני אדם ואף להיות קטלנית לאנשים הנדבקים בה, אך רק אם הם באים במגע רצוף עם עופות שנדבקו במחלה והם אינם נוקטים אמצעי זהירות כדי להימנע ממגע ישיר עם העופות או פגריהם.

עוד על שפעת העופות:
המחקר בנגיף הקטלני יתפרסם, חרף חשש שיגיע למחבלים
לפני שנה: שפעת העופות התגלתה בקיבוץ בגוש עציון
וגם בג'נין שפעת העופות התגלתה לפני כשנה

(עדכון ראשון: 23:37)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully