וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת העופות התגלתה בקיבוץ בגוש עציון

רמי שני

7.3.2011 / 18:34

נגיף שפעת העופות נתגלה בגופות תרנגולי הודו בלול בקיבוץ ראש צורים שבגוש עציון. הוטל הסגר על הלול ובשעות הקרובות יושמדו העופות במקום

שפעת העופות התגלתה ביממה האחרונה בלול של תרנגולי הודו בקיבוץ ראש צורים בגוש עציון. על הלול, המאכלס 13,400 תרנגולי הודו, הוטל הסגר, לאחר שבבדיקות מעבדה של עופות שהתגלו מתים, נמצא נגיף שפעת עופות מסוג H5. המרכיב הנוסף בשפעת טרם זוהה. בשלב זה פועלים בשירות הווטרינרי לבדוק את הימצאותו. תוצאות ראשוניות של הבדיקה צפויות להתקבל בתוך מספר שעות.

שלושה עופות ממשקים הנמצאים בטווח של שלושה קילומטרים מהלול נלקחו לבדיקת מעבדה. באזור יש עוד שישה משקים של לולי רביה בכפר עציון ובשלב זה לא התגלתה בלולים אלו תמותה בלתי רגילה. ביישוב מגדל עוז הנמצא בטווח של עשרה קילומטרים מהלול יש עוד שני משקי רביה של תרנגולי הודו, אולם גם בהם לא התגלתה תמותה חריגה.

ממשרד החקלאות נמסר כי בלול של ראש צורים תחל השמדת עופות בשנות הקרובות, כחלק מהמאמצים להשתלט על ההתפרצות ובהמשך יבוצע חיטוי בלול עצמו. העופות שיושמדו, ייטמנו בבורות מיוחדים. יחידת הפיצו"ח (פיקוח על החי והצומח) של המשרד, החלה בסימון השטח סביב החווה, שאליו תוגבל הכניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully