וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל? הרחם נפגע בלידה, היולדת במצב צמח

רונית אבידן-שינפלד ושלומי גבאי

6.8.2013 / 18:42

נעימה אושפזה בבית החולים הלל יפה לקראת לידתה, אך בשל מצב העובר הוחלט לבצע לידת ואקום. רק בהמשך התגלה כי היא סובלת מדימום חמור שהוביל לנזק מוחי. "החיים שלנו נהרסו"

מחדל רפואי? יולדת בת 33, שלידתה הסתבכה, מאושפזת זה חודש וחצי במצב של צמח במרכז השיקומי בית לוינשטיין. משפחתה של האישה, שסובלת מנזק מוחי כתוצאה מההליך הרפואי שעברה בבית החולים הלל יפה בחדרה, טוענת כי הטיפול שעברה היה לקוי.

הסיפור החל באמצע חודש יוני, כאשר נעימה עמאש, שהייתה בשבוע ה-38 להריונה החמישי במספר, ובעלה רזי מג'סר א-זרקא הגיעו לסניף קופת החולים כדי לעבור ניטור אודות מצב העובר שברחם האישה. מהבדיקות שנערכו לה במקום עלה כי העובר נמצא במצוקה, והוחלט לשלוח אותה לאשפוז בהשגחה בבית החולים הלל יפה שבחדרה. חמישה ימים מאוחר יותר, ומתוך חשש לחיי העובר שהיה עם דופק לא תקין ובמצב קריטי – הרופאים הורו על מתן זירוז. "גם זה לא ממש עזר", סיפר לוואלה! חדשות הבעל רזי עמאש השוהה ליד אשתו בבית לווינשטיין.

"הלידה הייתה קשה וכמעט לא הייתה פתיחה. לא יודע למה לא עשו לה ניתוח קיסרי", העיד. לדברי עו"ד שושנה ברוידה בן דוד, המייצגת את המשפחה, בבית החולים קבעו כי יש לבצע את הלידה בוואקום. הלידה, כך לפי בית החולים, התרחשה ב-23 ביוני, והיא הסתיימה בהצלחה כשהתינוקת דרין נולדה בריאה ושלמה. היולדת אף הספיקה לראות את התינוקת – אולם כעבור זמן קצר הידרדר מצבה.

דרין עמאש בת החודשיים, לאחר לידתה אמה נעימה הפכה לצמח, אוגוסט 2013. באדיבות המשפחה
התינוקת נולדה בשלום, מצב האם הידרדר. דרין הקטנה/באדיבות המשפחה

"הוואקום, שלא היה בו צורך, נעשה בצורה לא תקינה וגרם לקרע של 4-3 סנטימטרים בצדו הימני של צוואר הרחם וגרם לדימום פעיל", סיפרה עו"ד בן דוד. הבעל ציין כי הצוות הרפואי לא זיהה מיד שאשתו סובלת מדימום. "העבירו אותה לחדר יולדות רגיל. לקח שעה וחצי עד שהבינו שיש לה דימום פנימי ואז העבירו אותה לחדר ניתוח", אמר. לדבריו, אחרי כמה ניתוחים נאלצו הרופאים לכרות את רחמה של אשתו.

"היה כאן מחדל רפואי"

לטענת עורכת הדין של המשפחה, עקב ההשתהות במתן טיפול הולם ואיבוד דם מסיבי, הגיעה האישה למצב שבו היא נדרשת לעבור החייאה. כתוצאה מכך, ונוכח היעדר באספקת חמצן למוח – ספגה עמאש נזק מוחי בלתי הפיך, זאת חרף מאמצי הצוות הרפואי. אחרי כשבועיים חזרה האישה להכרה חלקית, אולם היא אינה מתקשרת, לא מדברת ולא מבצעת פקודות. בהמשך היא הועברה לשיקום בבית לוינשטיין במצב צמח.
"לאור התייעצות עם רופאים עמדתנו היא כי היה כאן מחדל רפואי, הן על ידי הגניקולוגים והן על ידי מחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים", אמרה בן דוד שהוסיפה כי ניתן היה למנוע את המצב אילו הצוות היה מעלה את לחץ הדם של עמאש. "מחלקת הטיפול נמרץ פעלה באיחור רב כדי להעלות את לחץ הדם, חמצן לא הגיע, וכך נגרם נזק מוחי".

לדברי הבעל, לאור המקרה נהרסו חייו וחייה של משפחתו. "חוץ מהקטנה שנולדה עכשיו, יש לנו עוד ארבעה ילדים, הגדולה בת 13. המשפחה עוזרת לי לטפל בילדים, כי כל היום אני בבית החולים", אמר. "הם באים גם לכאן כדי לעשות לה שמח. נורא קשה להם לראות אותה ככה, כשהיא לא מגיבה. הגדולה שלי אומרת 'אמא שלי לא חיה יותר'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

תגובת בית החולים הלל יפה

"הגב' עמאש הגיעה לבית החולים ב- 19.6.13 לשם ביצוע לידה במועד. הלידה, שהסתיימה בעזרת ואקום, עברה בהצלחה, ולגב' עמאש נולדה בת בריאה, חמישית במספר. כמקובל, הועברה היולדת בתום הלידה למחלקת יולדות, שם אובחן, כעבור זמן קצר מאוד, כי היא סובלת מדימום נרתיקי מוגבר. היא הועברה באופן מיידי לחדר ניתוח לשם עצירת הדימום ובירור מקורו. במהלך הניתוח התברר כי היולדת סובלת מקרע ברחם שנוצר, ככל הנראה, במהלך הלידה, ושהוא מקור הדימום. מאמצים משולבים, מוגברים ואינטנסיביים של הצוות הבכיר בבית החולים בתחומי הגינקולוגיה, הכירורגיה, ההרדמה, הטיפול הנמרץ והאנגיוגרפיה, נעשו במהלך היממה העוקבת על מנת לעצור את הדימום, שסיכן את חיי היולדת. בזמן זה קיבלה היולדת עשרות מנות של מוצרי דם, ביניהם תרופות לעצירת דימום (פקטור 7). בסיום כל הפעולות האלו, היא הועברה במצב יציב להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ כללי, שם הייתה מאושפזת כשבועיים במהלכם חזרה להכרה חלקית והחלה לנשום עצמאית. עם זאת, היא אובחנה כסובלת, ככל הנראה, מנזק נוירולוגי הדורש שיקום מתמשך".

מבית החולים נמסר עוד כי בהתאם להמלצת הרופאים, "תוך שיתוף מלא של משפחת היולדת לאורך כל התקופה בה שהתה בבית החולים, הוחלט על העברתה להמשך טיפול ושיקום בבית חולים ייעודי. בית החולים מצר על מצבה של האישה, יחד עם זאת, סמוך ובטוח כי נעשה כל הניתן בכדי להציל את חייה בהינתן מצב של קרע ברחם, שהוא סיבוך אפשרי במהלך לידה". בהלל יפה הודיעו כי המקרה דווח למשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully