וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת נחנקה במהלך לידה ביתית - ונלחמת על חייה

חבל הטבור נכרך סביב צווארה של התינוקת, במהלך לידה ביתית בחיפה, והיא הובהלה לאחר פעולות החייאה לבית החולים כרמל. האם, שפונתה גם היא לקבלת טיפול, יושבת ליד מיטתה

יש נשים שבוחרות ללדת בין קירות ביתן, בסביבה המוכרת להן ולא בחדר לידה בבית החולים. לאם טרייה מחיפה הבחירה הזו כמעט עלתה בחיי התינוקת שלה, שעדיין מאושפזת במצב קשה. אתמול (שבת) בשעות הבוקר התקבלה קריאה במד"א כרמל על תינוקת שנולדה בלידה ביתית והיא מחוסרת הכרה. למקום הגיעה פרמדיקית שמתגוררת בסמוך, ובמקביל נשלחה לבית ניידת טיפול נמרץ. הצוות, יחד עם מיילדת ביתית שנכחה בלידה, החלו לבצע בתינוקת פעולות החייאה מתקדמות.

לאחר שהצליחו להחזיר לה את הדופק ואת הנשימה, פונתה התינוקת לבית החולים כרמל בעיר כשהיא עודנה מחוסרת הכרה ומצבה מוגדר קשה. ככל הנראה, היא נחנקה לאחר שחבל הטבור נכרך סביב צווארה. "כשזה קורה בחדר לידה זה עניין של דקה או שתיים לפתור את זה", נמסר מבית החולים כרמל. "מכיוון שעבר לא מעט זמן מהרגע שהתינוקת יצאה לאוויר העולם, עד שזיהו את הבעיה ועד שהיא פונתה והגיעה לבית החולים – עברו לפחות 20 דקות והטיפול התארך". עם זאת ציינו בדוברות בית החולים כי פעולות ההחייאה שהעניק צוות מד"א לתינוקת הצילו אותה ועזרו לה מאוד.

התינוקת הופנתה ישר לטיפול נמרץ בפגייה של בית החולים והרופאים עושים הכל כדי לייצב אותה. מצבה של האם, שפונתה גם היא לקבלת טיפול בבית החולים, מוגדר טוב, והיא נמצאת ליד מיטת בתה. "מצב התינוקת יתבהר בעוד יום או יומיים", נמסר מבית החולים.

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "מכבד את הזכות והחופש של כל אישה לבחור היכן ללדת. עם זאת, כאחראי על בריאות הציבור, רואה המשרד כחובתו המקצועית והמסורית להדגיש כי לידות בחדרי לידה מוכרים ומורשים הן בטוחות יותר ליולדת וליילוד". עוד נמסר כי ישנם תנאים הכרחיים לביצוע לידות בית, ביניהם הריון עם עובר יחיד במצג ראש ולידה בשבוע הריון 37 עד שבוע 42. כמו כן יש להקפיד על מים זורמים חמים, חשמל, חימום, טלפון וניקיון בבית בו תתבצע הלידה והימצאות מכשור וציוד הכרחיים ללידת בית כמו מסכת חמצן לאם וליילוד, מספריים וצנתרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully