וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילד שנולד עם שיתוק מוחין תובעים מיליונים

גלעד גרוסמן

18.3.2012 / 18:15

הורים לילד בן 12 הסובל משיתוק מוחין ומחלות נוספות, שנגרמו ככל הנראה מסיבוכים בהריון שלא אובחנו, תובעים מהרופאים שטיפלו באם פיצויים בגובה של 13 מיליון שקלים

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעת פיצויים בגובה של כ-13 מיליון שקלים, על ידי הוריו של ילד בן 12 הסובל משיתוק מוחין ושורה ארוכה של מחלות נוספות, לאחר שנולד כפג. לטענת בני המשפחה, הרופאים שטיפלו באם לא איבחנו בזמן שיש לה מחיצה ברחם, תופעה המעלה את הסיכון בהריון, ולא טיפלו בה כראוי.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין כרמי בוסתנאי, האם טופלה על ידי רופאים בקופת חולים מכבי ובבית החולים ליולדות רמת מרפא ברמת גן, אשר היו אמורים לטענתה להבחין במהלך בדיקת אולטרה-סאונד ובסקירת מערכות כי יש לה תופעה הנקראת רחם דו-קרני, תופעה המתאפיינת במחיצה בתוך הרחם, ואשר מגדילה את הסיכוי להפלות ומהווה סכנה להתפתחות העובר. לטענת התובעים, הרופאים היו צריכים להתייחס אליה כאל אישה הנמצאת בהריון בסיכון גבוה, אולם לא עשו זאת.

עוד נטען בתביעה, כי למרות שסבלה מכאבים עזים, בעיקר מאז החודש החמישי להריונה, הרופאים אמרו לאם כי ההריון תקין וכי כל מה שהיא חשה הינן תופעות שכיחות בזמן הריון. יום לפני הלידה, נכתב בתביעה, סבלה האם מדימום והובהלה לבית החולים. שם, למרות שסבלה מכאבים, לא נבדקה על ידי אחות או רופא במשך מספר שעות. כאשר היא נבדקה לבסוף על ידי רופאה, אובחן חשש להיפרדות שלייה והיא נלקחה לניתוח קיסרי.

הבן, נכתב בתביעה, נולד פג, ולאחר מכן הידרדר מצבו והוא נאלץ לעבור ניתוח. מאז סובל הילד משיתוק מוחין וכן פיגור קוגניטיבי ומוטורי, ונאלץ לקחת תרופות רבות. כמו כן, הוא עבר כבר שבעה ניתוחים, ולטענת בני המשפחה יצטרך להיות תחת טיפול רפואי כל חייו. בני המשפחה מעריכים את הנזק שנגרם לבן, כולל הפסדי שכר, סבל והוצאות רפואיות, בכ-13 מיליון שקלים.

מקופת חולים מכבי נמסר כי התביעה התקבלה אצלם היום. "אנו לומדים את פרטיה ונתייחס בבית המשפט", נמסר. מבית החולים אסותא, שהתמזג לפני מספר שנים עם בית החולים רמת מרפא, נמסר כי התביעה טרם התקבלה אצלם. "לכשתגיע נגיב כמקובל בבית המשפט", נמסר.

עוד באותו נושא:
חשש לחיי יולדת שלקתה בסיבוך נדיר בלידה ב"מאיר"
נכוותה מחומר כימי בחדר הלידה ותובעת כמיליון שקל
איגוד הגניקולוגים: מום קל איננו עילה לרשלנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully