וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הגניקולוגים: מום קל איננו עילה לרשלנות

אריאל נוי

24.2.2011 / 3:23

האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה הגיש מסמך לבית המשפט המפרט מומים מולדים אפשריים וממליץ לקבוע כי לא יהיה ניתן לתבוע רופאים בגין רשלנות רפואית על מומים המוגדרים כקלים

האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה הגיש אתמול (רביעי) לבית המשפט העליון מסמך עמדה המפרט לראשונה את המומים המולדים שאינם יכולים, לטענתם, להיחשב עילה לתביעת רשלנות רפואית בגין "הולדה בעוולה".

המסמך, עליו חתומים שישה מבכירי הגינקולוגים בישראל, מפרט מתי מגיע פיצויי רשלנות רפואית להורי תינוקות שנולדו עם נכויות, במידה והרופאים לא איתרו או לא התריעו במהלך ההיריון על מום על מנת לתת להורים לבחור לבצע הפלה.

במסמך מחולקים המומים המולדים לשלוש קבוצות, בהתאם לחומרת הנכות של היילוד: הקבוצה המוגדרת "מגבלה קלה בתפקוד" אינה ראויה כלל להיכלל בהגדרת הולדה בעוולה, המאפשרת הגשת תביעה. לפי המלצות המסמך, לא ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית נגד רופאים שלא איתרו בזמן ההיריון מומים מסוג זה. בקבוצה זו נכללים מומים גופניים קלים, באחד מאברי גוף המצויינים במסמך – כגון כמו עיניים, כליות ואפילו כף היד. לטענת החתומים על המסמך, אין בהם כדי להשפיע באופן משמעותי על איכות חיי הפרט או לפגוע באפשרותו לחיים נורמטיביים.

בקבוצה השנייה מפרטים הגינקולוגים מומים המאופיינים כבינונים, שמשמעותם היא שהמגבלה אינה דורשת את עזרת הזולת ומאפשרת ליילוד לחיות חיים עצמאיים. בקבוצה זו נכללים נמוכי קומה או הסובלים ממום בלב.

בקבוצה השלישית המוגדרת תחת מגבלות קשות, נכללים מומים היכולים להיחשב הולדה בעוולה באופן ברור. מדובר בליקויים באיכות חיים ירודה, חוסר יכולת לתפקוד עצמאי ותלות מוחלטת באחרים. ברשימה זו מצויינים נכות, עיוורון ומומים מוחיים.

מהסתדרות הרפואית נמסר בתגובה כי "יש לפעול ליצירת מערכת נורמטיבית, רפואית וחברתית אחידה, תוך אימוצו של המדרג הרפואי. ההסתדרות קוראת לעקירתו מן השורש של השימוש הגורף בעילת "הולדה בעוולה" בהתייחס לכל מום- קטן כגדול. אנו מצפים שבית המשפט יתווה את הדרך לנהוג באור הדילמות הפוקדות את ציבור הרופאים מידי יום ביומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully