וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את המנגינה הזאת: "הזמיר מעזה" עובר לרמאללה

6.8.2013 / 12:26

מוחמד עסאף שכבש את העולם הערבי בתכנית "ערב איידול", יוכל להמשיך לצאת להופעות ברחבי המזרח התיכון, לאחר שישראל אישרה לו ולמשפחתו לעזוב את הרצועה ולעבור לרמאללה

"הזמיר" יוצא לחופשי: מוחמד עסאף, הזמר הצעיר מעזה שכבש את העולם הערבי וזכה לפני חודשיים בתכנית הכישרונות "ערב איידול", יוכל בחודשים ובשנים הקרובות להמשיך להופיע ברחבי המזרח התיכון, לשמחתם של מאות אלפי המעריצים. זאת, לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, העניק לאחרונה לעסאף ולבני משפחתו אישור חריג לעזוב את רצועת עזה ולעבור להתגורר באופן קבוע בגדה המערבית, משם יוכל הזמר המבטיח לצאת להופעותיו בעולם באופן חופשי.

מוחמד עסאף, פלסטיני שזכה ב"ערב איידול". רויטרס
בחמאס לא אהבו את השתתפותו בתכנית "המופקרת". עסאף/רויטרס

תחילתו של סיפור הסינדרלה של מוחמד עסאף במחנה הפליטים ח'אן יונס במרכז רצועת עזה. בילדותו הוא החל לשיר בחתונות של שכנים וקרובי משפחה, ועד מהרה הפך לזמר חתונות מבוקש ברחבי הרצועה. בתחילת השנה נרשם עסאף בן ה-23 לתחרות הכישרונות הטלוויזיונית "ערב איידול", שמשודרת בכל העולם הערבי ומהווה למעשה את הגרסה הערבית לתכנית "אמריקן איידול". למרות שכמעט נפסל מהשתתפות בתכנית, לאחר ששלטונות מצרים עיכבו אותו ביציאה מרצועת עזה וגרמו לו לאחר לתאריך סגירת המיונים, בסופו של דבר הצליח עאסף להשתחל לרשימת המתמודדים – ובמהרה הוא סחף את העולם הערבי כולו וניצח בפער גדול בתחרות.

הרשות תנפיק לעסאף דרכון דיפלומטי

לאחר הניצחון הוא חזר כגיבור לרצועת עזה, אך אל אהדת הרחוב הצטרפה גישה שלילית מצד גורמים רשמיים בממשלת חמאס ברצועה, שלא ראו בעין יפה את השתתפותו של הצעיר העזתי בתכנית הזימרה ה"מופקרת" לתפיסתם, וחשדו בו שהוא מזדהה עם תנועת פתח. עסאף עזב במהרה את הרצועה, ובשבועות האחרונים הוא נע בין רמאללה לבין בירות שונות בעולם הערבי שבהן הוא מוזמן להופיע. הנתק ממשפחתו הקשה עליו, ולכן פנו לאחרונה גורמים בכירים ברשות הפלסטינית, בהם השר חוסיין א-שייח', אל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף דנגוט, וביקשו ממנו להתיר לבני משפחתו של עסאף להצטרף אליו בגדה המערבית.

האלוף דנגוט אישר את הבקשה החריגה, וכך יתאפשר לעסאף להישאר ברמאללה ולהמשיך לצאת משם להופעותיו בעולם הערבי, מבלי להתנתק ממשפחתו. אל עסאף יצטרפו בקרוב אחותו, בעלה של אחותו שמשמש כמנהל האמנותי שלו, ומספר קרובי משפחה נוספים. במקביל, הודיע לאחרונה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הרשות תנפיק לעסאף דרכון דיפלומטי, שיקל עליו את היציאה והכניסה לגדה המערבית ויאפשר לו "לייצג בכבוד" את העם הפלסטיני.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully