וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה הגדול ב"איידול" הערבי: מתמודד פלסטיני מעזה

23.6.2013 / 0:48

ריאליטי הזמרה של העולם הערבי העניק אתמול את תואר הזוכה הגדול למוחמד עסאף, מתמודד תושב עזה שהפך לגיבור תרבות בעולם הערבי עוד לפני זכייתו, וכונה "טום קרוז הפלסטיני"

כוכב חדש נולד – והוא פלסטיני: מוחמד עסאף, צעיר עזתי בן 22 בלבד, זכה אתמול (שבת) בגמר הגדול של תכנית הריאליטי הערבית "Arab Idol", המקבילה של העולם הערבי ל"אמריקן איידול", או, אם תרצו, ל"כוכב נולד". עסאף, תושב עזה שהפך בחודשים האחרונים לתופעה תרבותית בכל העולם הערבי וזכה לכינוי "טום קרוז הפלסטיני", גבר בגמר על מתמודד מצרי ומתמודדת סורית. עסאף הוא המתמודד הפלסטיני הראשון שזוכה בתכנית, שזו לה עונה שנייה.

לאחר הזכייה הכריז עסאף כי הוא מצדיע לעם הפלסטיני, "שסבל מעול הכיבוש במשך עשורים". מוקדם יותר במהלך היום זכה לשיחת טלפון מאבו-מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, שכינה אותו "גאווה לאומה הפלסטינית והערבית". אבו-מאזן אף מינה את עסאף לשגריר של רצון טוב בעקבות הזכייה.

הרשות הפלסטינית אף קיימה קמפיין נרחב למען זכייתו של עסאף, שכלל שלטי חוצות בצמתים מרכזיים בעזה. גם הרחוב הפלסטיני התגייס והערב נרשמה תכונה גדולה לקראת האירוע אף בגדה המערבית. כמו כן, דווח כי ביפו מתקיימות חגיגות ספונטניות לרגל הזכייה. התכנית עצמה שודרה מבירת לבנון, ביירות. עסאף, שנולד בלוב להורים פלסטיניים וגדל בח'אן יונס, סיפר כי כמעט ולא זכה להשתתף בתכנית: היה עליו להתחנן לנציגי חמאס שיאפשרו לו לעזוב את הרצועה, ואז לשחד שומרים על גבול מצרים על מנת שיתנו לו לנסוע דרך המדינה ללבנון.

החמאס התנגד בתחילה להשתתפות עזתי בתחרות משום שהיא נחשבת ל"חילול קודש", אולם בשבועות האחרונים נציגיו שינו את דעתם והחמיאו לעסאף. עסאף הקפיד לייצג לאורך התחרות את המאבק הפלסטיני, ומתמודד פלסטיני אחר אף בחר לפרוש מהתחרות בשלב האודישנים ולפנות לעסאף את המקום, משום שהאמין שלו מירב הסיכויים לזכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully