וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין זועם: חבר להקה ניגב אחוריו עם דגל רוסיה

ליחסי המעצמות המתוחים ממילא התווספה תקרית נוספת, כשבמהלך הופעה באוקראינה ביצע בסיסט להקת פאנק-רוק את המעשה וביקש מהקהל: "אל תגידו לפוטין". ברוסיה רותחים

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

ג'ארד הסלהוף, בסיסט של להקת הפאנק-רוק Bloodhound gang האמריקנית, עומד במרכזה של תקרית דיפלומטית חדשה בין ארצות הברית לרוסיה, לאחר שניגב את אחוריו עם דגל רוסיה במהלך הופעה באוקראינה. במהלך ההופעה, ביום רביעי שעבר, הוסיף הסהלהוף בקשה לאחר המעשה, ופנה לקהל במילים "אל תגידו לפוטין". אלא שההלצה הזו לא תרמה במיוחד להתגלגלות האירועים, ובמשרד החוץ של אוקראינה כבר כינו את התקרית "בלתי מתקבלת על הדעת".

חבר להקה אמריקאית ניגב את ישבנו עם דגל רוסיה. רויטרס
הסלהוף ברגע שהסעיר את רוסיה/רויטרס

בשל האירועים, אסרו הרשויות ברוסיה על הלהקה להופיע בפסטיבל בשטחה, וחבריה אף הותקפו בידי פעילה לאומנית, גורשו לארצות הברית וכעת שוקלת רוסיה להגיש נגדם תביעה בגין חילול הדגל. שגריר ארה"ב ברוסיה הודיע כי מדובר ב"התנהגות גועלית", אולם גם גינה כל אלימות כלפי חברי הלהקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חברי הלהקה עשויים לעמוד בפני אישומים פליליים

"מעשים כאלה מערבים חילול סמלי מדינה, ואינם יכולים לקבל כל הצדקה", נאמר בהודעת משרד החוץ של אוקראינה. בהמשך, כאמור, נאסרה השתתפותה של הלהקה בפסטיבל שהתקיים באזור קרסנודר, שבסמוך ליד השחור. כעת עשויה הלהקה לעמוד מול אישומים פליליים ברוסיה, כאשר בבית הנבחרים אף דרשו לאסור על חבריה לשוב ולהיכנס לשטח רוסיה.

לפני כשנה וחצי התפרסם סיפורן של חברות להקת ה"פוסי ריוט", שהעזו לעלוב בנשיא רוסיה ולבזות את הכנסייה. ב-21 בפברואר אשתקד, נכנסו חברות הלהקה לקתדרלת "ישו המושיע" במוסקבה.

נדייז'דה טולוקוניקובה ומריה אלוחינה, חברות להקת "פוסי ריוט", בבית המעצר במוסקבה. 10 באוקטובר 2012. רויטרס
טולוקוניקובה/רויטרס

מאוחר יותר, תיארו את כוונותיהן בבלוג שלהן: "אם הפגנות שלוות של מאות אלפי בני אדם לא מביאות לתוצאה מיידית, לפני הפסחא נבקש מאם האלוהים לגרש את פוטין במהרה". שתיים מחברות הלהקה נשלחו למחנות מאסר מרוחקים, שם הן צפויות לרצות את עונש המאסר שנגזר עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully