וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לפוטין: מוביל המחאה נגדו הורשע ב"גניבה"

18.7.2013 / 8:55

המנהיג הלא-רשמי של האופוזיציה, העו"ד והבלוגר אלכסיי נבלני, נידון לחמש שנות מאסר, כי "גנב מעמלות של חוטבי עצים". בתום המשפט צעק נבלני לעבר השופט: "לא תאיימו עליי"

צילום רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט ברוסיה הרשיע הבוקר (חמישי) בגניבה את מוביל המחאה במדינה, אלכסיי נבלני. מדובר באחת ההכרעות המשפטיות המשמעויות ביותר ברוסיה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא ולדימיר פוטין. התביעה דרשה להטיל עליו שש שנות מאסר, אך בית המשפט גזר עליו חמש שנים בלבד.

נבלני, לשעבר יועץ למושל מחוז קירוב ופעיל פוליטי, הואשם שנטל לכיסו עמלות שגבה הממשל המקומי מחוטבי עצים. באופוזיציה הרוסית טוענים כי התיק נתפר עבורו כדי לדכא את ההפגנות נגד פוטין, שלובו באמצעות הבלוג הפופולרי שפרסם נבלני. בין היתר הוא עמד בראש "הפגנת ה-100 אלף" נגד פוטין בשנה שעבר, והתבלט כאחד המבקרים הרהוטים והבולטים של שלטונו.

מוביל המחאה נגד ולדימיר פוטין, אלכסיי נבלני, יולי 2013. רויטרס
אלכסיי נבלני, הבוקר בבית המשפט בקירוב/רויטרס

ההרשעה נחשבת לאיתות אזהרה מצד פוטין למתנגדי השלטון, שטוענים כי הוא מנהיג את המדינה באופן אוטוריטרי וחשאי, שולט בתקשורת ומפעיל בה צנזורה קשה, מדכא באכזריות את זכויות האזרח ומפעיל פיקוח הדוק על מימון ארגונים בידי גורמים מחוץ למדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נסיעה של 12 שעות לכל דיון

נבלני, עורך-דין במקצעו בן 37 ותושב מוסקבה, נעצר ושוחרר פעמים רבות, עד שנמסר לו לבסוף כי יעמוד לדין בעיר קירוב, כ-500 קילומטרים מצפון-מזרח לבירה הרוסית. הוא נאלץ לנסוע ברכבת במשך 12 שעות כדי להגיע לבית המשפט לכל אחד מהדיונים.

במשך השנים, חשף נבלני מעשי שחיתות של הממשלה ונאבק במפלגת "רוסיה המאוחדת" של פוטין וראש הממשלה דמיטרי מדבדב. בתחילת השנה הוא אף הודיע על כוונתו לרוץ נגד פוטין לנשיאות, וטען לזיופים בספירת הקולות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. AP
התביעה הרשיעה את אויב המשטר בגניבה מחוטבי עצים. הנשיא פוטין/AP

התביעה וההגנה השמיעו טיעונים נוקבים במהלך הדיון. בדברי הסיכום שלו, אמר נבלני בזעם לשופט: "נחריב את החברה הפיאודלית ששודדת את כולנו". הוא צעק: "מי שחושב שניתן לאיים עלי בשש שנות מאסר, ולגרום לי להתחבא או לברוח לחו"ל, טועה בהחלט. לא אברח ממי שאני".

השלטונות ברוסיה נוטים להאשים בעבירות שונות את מתנגדי המשטר ואת המבקרים הבולטים של הנשיא. כך למשל היה במקרה של איש העסקים הכלוא מיכאיל חודורקובסקי, ובמקרה של להקת הפאנק הנשית פוסי ריוט, שהורשעה ב"התנהגות חוליגנית", משום שעלבה בפוטין בהופעה על מזבח כנסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully