וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג: הנהג כלא אותנו כשעה כי טען שלא שילמנו

5.8.2013 / 13:39

הזוג מירושלים שהיו על קו 27 בדרך לבית החולים הציגו, לטענתם, כרטיסים תקפים. הנהג לא התרצה, ואיפשר להם לרדת רק כשהגיעה משטרה. אגד: "ניסו להעביר רב-קו אישי ביניהם"

יום רביעי האחרון, שעות הערב המאוחרות. אישה מירושלים שחשה לא בטוב, החליטה יחד עם בעלה להתפנות באופן עצמאי לבית החולים הדסה עין כרם. השניים עלו על אוטובוס אגד, שילמו - וקיבלו, לטענתם, שני כרטיסי מעבר (המאפשרים נסיעה בקו אוטובוס נוסף בטווח זמן קרוב). לאחר מכן המשיכו את נסיעתם ועלו על קו 27 של אגד, שיוצא משדרות הרצל בירושלים לכיוון בית החולים. בעת עלייתם, הציגו בני הזוג לנהג השני את כרטיסי המעבר שהיו לכאורה בתוקף, והתיישבו. כעבור מספר דקות נסיעה, נשמע קולו של הנהג בכריזה באוטובוס, כשהוא פונה אל בני הזוג וקורא להם לבוא ולשלם עבור הנסיעה, משום שניתן לשלם על נוסע אחד בלבד באמצעות רק קו בודד, באמצעותו לכאורה הופקו שני הכרטיסים. "שילמנו, הכרטיס בתוקף", אמר הבעל, שניגש לנהג והציג בפניו את הכרטיסים. הנהג, לטענת הנוסע, התעקש: "במחשב שלי מופיע שלא שילמתם, אז עכשיו תשלמו עבור הנסיעה". יצוין כי הכרטיס לא הופיעו במחשבו של הנהג, שכן לא נרכש בנסיעה הספציפית.

אוטובוס אגד. ניר בן טובים
הנוסעים שילמו - ונדרשו לשלם שוב. אוטובוס אגד/ניר בן טובים

הנהג המשיך בנסיעתו. שתי תחנות לפני בית החולים, נותרו בני הזוג לבדם באוטובוס. לפתע עצר הנהג את האוטובוס ודומם את המנוע. הוא הבהיר לבני הזוג כי לא יאפשר להם לרדת מהאוטובוס לפני שישלמו על הנסיעה - כך שחזר הבעל הנסער. משהבין כי הנהג לא מוכן לקבל את הכרטיסים, התקשר למשטרה. כעבור כשעה הגיע שוטר ממשטרת מבשרת ציון למקום. לאחר ששמע את טענות הנהג, הראו בני הזוג לשוטר את כרטיסיהם. הוא וידא שהשעות בתוקף ושהכרטיס מאושר, ואז דרש מהנהג לאפשר לבני הזוג לרדת מהאוטובוס. מיותר לציין כי הם לא העזו לבקש שהנהג ימשיך עד לתחנה בה היו אמורים לרדת והמשיכו בכוחות עצמם עד לבית החולים.

בגלל העיכוב, האישה נאלצה להישאר למעקב

בבית החולים אמרו לאשה כי "חבל" שהגיעה באיחור, ומכיוון שכך, תיאלץ להישאר למעקב. היא אושפזה עד יום שישי, שוחררה לשבת ונדרשה לשוב לאשפוז נוסף. ביום חמישי הגישו בני הזוג תלונה במשטרה על כליאת שווא ואיומים. לדברי הבעל, יש בידי המשטרה את הכרטיסים שיוכיחו את צדקת דבריו.

בתחילת חודש יולי יצאה חברת אגד בקמפיין למגזר החרדי, כשהמסר שלו מבהיר את המובן מאליו - על נסיעה באוטובוס צריך לשלם. הקמפיין עורר סערה חריפה בקרב אנשי המגזר החרדי, שהזדעקו נוכח ההשמצות הפוגעניות - לדבריהם- שמטילה עליהם חברת אגד. בין המוחים היו עסקנים, אנשי מדיה ומובילי דעת קהל, שהבהירו בכל הזדמנות כי אין להכפיש מגזר שלם כאילו אינו משלם על נסיעות באוטובוס. ממשטרת ישראל נמסר כי אכן הוגשה תלונה, וכי העניין נמצא בבדיקה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

תגובת אגד

"מבירור ראשוני של האירוע עולה, כי במהלך נסיעה בקו 27 עלו בני הזוג על האוטובוס. הבעל העביר את כרטיס הרב קו שלו, אשר תוקף זה מכבר והעניק לו כרטיס מעבר, אולם הטא לא שילם עבור אשתו מתוקף העובדה שכרטיס הרב קו הינו אישי ולא ניתן להעברה. לאחר נסיעה קצרה ביקש נהג האוטובוס מהנוסע לשלם עבור אשתו, אבל זה סירב בכל תוקף, בתואנה כי שילם. משראה הנהג כי הנוסע לא מוכן לשלם הוא עצר את האוטובוס ונאלץ להזעיק משטרה. הנהג אף הציע לנוסע להוכיח כי לא שילם באמצעות דוח שיונפק ממכשיר הכרטוס, אולם הנוסע סירב לתת את הכרטיס שלו והתמיד בסירובו לשלם", מסר דובר אגד רון רטנר.

הוא ציין כי במהלך העצירה הגיע למקום נהג אגד שנסע בקו 27 בכיוון השני שאף הציע לשלם עבור האישה אבל הבעל סירב בכל תוקף. לטענתו, לאחר דקות ארוכות הגיע שוטר, אשר לאחר בדיקה קצרה צידד בנהג וביקש מהנוסע לשלם - אולם זה בחר לרדת מהאוטובוס יחד עם אשתו ולא לשלם עבור הנסיעה. "על פי תוצאות הבירור הראשוני עולה כי פעילותו החריגה של הנהג הייתה בהתאם לתקנות התעבורה, וכי סירובו העיקש של הבעל לשלם עבור הנסיעה גרם סבל מיותר לאשתו וליתר הנוסעים", אמר רטנר, "גם אם הנוסע היה סבור כי נגרם לו עוול, עומדת לרשותו האפשרות לכתוב למחלקת פניות הציבור של אגד ואם הצדק לצידו לקבל את כספו חזרה – פעולה אשר הייתה מאפשרת לו להגיע במהירות וללא עיכובים מיותרים ליעדו".

  • עוד באותו נושא:
  • אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully