וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה: תנו לעלות לאוטובוס מהדלת האחורית

היום יפגינו בירושלים פעילי "התעוררות" וארגון "15 דקות" במחאה על איסור עליית נוסעים מהדלת האחורית שיכולה לחסוך לציבור זמן יקר וכסף. ילבשו מדי פקחים

היום (שני) בשעה 11:00 ברחוב אגריפס 95 בירושלים, יפגינו פעילים של תנועת "התעוררות" וארגון "15 דקות" במחאה על איסור העלייה לאוטובוסים של חברת "אגד" גם מהדלת האחורית. לטענת הקבוצות המפגינות, חברת האוטבוסים חייבת להתעדכן באמצעי כרטוס אוטומטי שיאפשר עליית נוסעים מהירה יותר, שכן לדבריהם מדובר בחסכון של עד 110 מיליון שקלים בשנה למשק הישראלי.

תחת הססמא "נהג! דלת אחורית!", יעלו המפגינים לאוטובוסים את הנוסעים בתחנות משתי הדלתות כשהם לבושים במדי פקחים ומצוידים במשרוקיות. זאת לטענתם, על מנת להמחיש מדוע נדרשת הטמעת מכשירים אלה (קוראי כרטיסי רב קו) שיקצרו משמעותית את זמני ההמתנה.

יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ': "עלייה מדלתות אחוריות תחסוך זמן רב לנוסעים בתחבורה הציבורית ותהפוך אותה לאטרקטיבית ויעילה יותר – לטובת הציבור כולו. ירושלים משופעת בפקקים ובבעיות תחבורה. עלינו למצות כל מהלך שישפר את ההתנהלות התחבורתית, ועלייה מאחור תהווה שיפור פשוט ומשמעותי".

המפגינים טוענים כי קיצוץ של דקה בזמן העליה לאוטבוס בירושלים, חוסך כ-100 אלף שקלים ביום, וכי לא ברור מדוע אגד מתעקשת על מכשור ישן, בזמן שמשרד התחבורה לא מורה לחברה לבצע שדרוגים חיוניים עבור הנוסעים.

גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות: "לא ייתכן שאגד ומשרד התחבורה ימשיכו בסחבת על חשבון זמנו היקר של הציבור. אגד חייבת להצטייד במכשירים אוטומטיים ומהירים שיאפשרו עלייה מהירה מכל הדלתות באוטובוסים, כפי שכבר קורה ברכבת הקלה, באוטובוסים בתל אביב והחל מאוגוסט גם במטרונית בחיפה. הבטיחו לציבור עלייה מדלתות אחוריות בירושלים כבר לפני שנה, ובינתיים כולנו משלמים את המחיר בזמני עלייה ארוכים לאוטובוסים."

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully