וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: התחזה לשכן ועשק אלפי שקלים מקשישות

תושב ירושלים מואשם שב-15 מקרים שונים ניצל את תמימותן של קשישות מאיזור המרכז וקיבל מהן במרמה מאות שקלים בכל פעם, לאחר שסיפר להן שעליו לשלם לאיש מקצוע העובד בדירתו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (שני) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד דן בודניקוב (בודני), בן 35 מירושלים, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק והתחזות לאדם אחר. בודניקוב מואשם שבאופן סדרתי פנה לנשים קשישות, תוך שהוא מתחזה לשכן בבניין בו הן מתגוררות, ושכנע אותן "להלוות" לו כסף תוך שהוא טוען שישיב להן את החוב בהקדם.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים ינואר עד יולי השנה, פקד בודניקוב את דירותיהן של נשים קשישות בגבעתיים וברמת גן כשהוא מציג עצמו כשכן בבניין בו הן מתגוררות או כמקורב לשכן. הוא סיפר להן שאיש מקצוע העובד כעת בביתו מסרב לקבל צ'קים, ועל כן הוא נזקק מהן להלוואת כסף מזומן - כביכול כדי לשלם לאיש המקצוע - תוך הבטחה להחזר הכסף בתוך זמן קצר.

אילוסטרציה. ShutterStock
"הנאשם בחר לפגוע באוכלוסייה של נשים קשישות, מרביתן מעל לגיל 80 ואף מעל לגיל 90"/ShutterStock

בכתב האישום מפורטים 15 מקרים שונים בהם פעל הנאשם באופן האמור לעיל, כאשר הוא עושק את קורבנותיו בסכום כולל של 5,720 שקלים. כמו כן, בבקשת הארכת המעצר עד תום ההליכים של בודניקוב, מפורט כי הורשע בעבר במעשים דומים, בהם פעל באופן דומה למקרים בהם הוא מואשם כעת.

"התנהגותו הנקלית של הנאשם מלמדת על תכנון מוקדם וקפדני בבחירת הקורבנות, תעוזה, נחישות, עורמה ושיטתיות", נכתב בבקשת הארכת המעצר. "הנאשם יישם שוב ושוב את שיטת הפעולה שלו תוך שהוא עובר מספר שלבי ביצוע. הנאשם, נוכל מתוחכם ורצידיביסט (עבריין החוזר ומבצע עבירות), הערים על קורבנותיו הקשישות, תוך ניצול מכוער של מגבלות גילן". עוד נכתב בבקשה כי הפנייה "לאופי האוכלוסייה בה הוא בחר לפגוע, אוכלוסייה של נשים קשישות, מרביתן מעל לגיל 80 ואף מעל לגיל 90, כשחלקן ניצולות שואה החיות על קצבת זקנה של הביטוח הלאומי והכל כדי לגזול את כספן מבלי לחוס עליהן ומבלי להתחשב במצוקתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully