וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ המבוקר הסתיים באסון: צופה איבד את רגלו

מאות צופים באו לצפות בפיצוץ מבנים בתחנת כוח בקליפורניה, כשלפתע התעופפו לעברם חלקים מההריסות. אחד העדים: "לא יכולתי להביט בכל הדם". הקבלן פתח בחקירת התאונה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות בני אדם שהתקבצו אתמול (שבת) בשעת בוקר מוקדמת, כדי לצפות בפיצוץ מבוקר של תחנת כוח ישנה בקליפורניה, לא דמיינו שהיום יסתיים באסון. הפיצוץ נערך בעיר בייקרספילד, כ-150 קילומטרים מצפון ללוס אנג'לס, ונועד להחריב שני מבנים שהיו נטושים במשך עשרות שנים, והיוו סכנה לציבור.

כמעט אלף צופים התאספו במגרש חנייה סמוך, וחלקם באו למקום עוד בלילה שלפני כן ועדיין היו במכוניות כשנשמע הפיצוץ. לפתע צעקה רמה, ומתברר שחלקים שהתעופפו מהבניין ניתזו לעבר קהל הצופים. לפחות חמישה בני אדם נפצעו. אחד מהצופים, בן 44, נפצע קשה, וחלק מרגלו נקטעה בבית החולים. עוד כמה מכוניות ניזוקו מההדף ומהרסיסים.

הפיצוץ המבוקר הסתיים באסון: צופה איבד את רגלו. רויטרס
לדברי החברה, הפיצוץ נערך במרחק ביטחון מקהל הצופים/רויטרס

צעיר בשם קלי פאט, הגיע כבר ב-1 בלילה כדי לתפוס מקום טוב בחניון ולצפות בפיצוץ. הוא סיפר כי חברתו נפצעה מרסיסים בכל חלקי גופה אך לא נפצעה באופן חמור. לדבריו, החוויה הקשה באמת הייתה לראות את הפצוע שרגלו נקטעה. "הייתי חייב לסובב את הראש", סיפר לעיתון מקומי. "היה שם הרבה מאוד דם".

דובר החברה שנשכרה להשמיד את הבניין אמר כי הפועלים עבדו בתיאום מלא עם העירייה, והקימו מחסומי בטיחות במרחק של 330 מטרים ממוקד הפיצוץ. "אנחנו מביעים צער רב על התאונה המחרידה ונפתח בחקירה מלאה בשיתוף עם הרשויות".

בחודש יוני השנה קרס קיר של בניין בשיפוצים בפילדלפיה והתמוטט לתוך חנות. שישה בני אדם נהרגו.

עוד בנושא
שיא ההרס: צפו בגשר הארוך ביותר שפוצץ בסין
המכון הסיסמולוגי פוצץ 102 טונות חומר נפץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully