וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הסיסמולוגי פוצץ 102 טונות חומר נפץ

רמי שני, מערכת וואלה! חדשות

26.1.2011 / 16:47

המכון הססמולוגי ערך היום פיצוץ מבוקר כדי לכייל את המכשירים לקליטת רעשי אדמה. 102 טונות חומר נפץ הרעידו את אזור בקעת סיירים, וכעת מחכים לבדוק אם הרעש נקלט גם בחו"ל

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

המכון הססמולוגי ביצע היום (רביעי) פיצוץ לבדיקה וכיול של תחנות לקליטת זעזועי אדמה בישראל. הפיצוץ התבצע בשטח אש של צה"ל, באזור בקעת סיירים בדרום הארץ. לדברי ד"ר רמי הופשטטר, פוצצו באתר 102 טונות של חומר נפץ.

ד"ר הופששטר אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו ממתינים עתה לקבל דיווחים על הפיצוץ מתחנות במדינות שכנות. קיבלנו מירדן ואנחנו ממתינים עתה לראות אם יש דיווחים על קליטת הזעזוע גם באיטליה וביוון". לדבריו, במצרים אין תחנות ועל כן הפיצוץ לא נקלט שם.

הופשטטר ציין כי רעידת האדמה שנגרמה כתוצאה מהפיצוץ היתה חלשה ולא הורגשה כמעט בארץ. לדבריו, "מדובר על מגניטודה של 2.5 עד 2.6 בסולם ריכטר. דבר כזה, לא מרגישים אלא אם עומדים ממש בסביבת הפיצוץ". אנשי האגף הססמולוגי מבצעים פיצוצים דומים אחת לכמה זמן, כדי לבחון את המערכות המותקנות בתחנות ניטור ואיסוף מידע ולכייל אותן, בהתאם לרמת הרעש שנגרם. ביצוע הפיצוץ דורש תכנון רב ואיסוף חומר, ונעשה בתיאום עם גורמים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully