וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: חייל צה"ל תועד מכה נער פלסטיני בחברון

יהושע בריינר

4.8.2013 / 17:20

עוד אירוע של אלימות מצד חיילים נכנס לרשימה, לעיני המצלמות. סמל מחטיבת כפיר אחז בגרונו של בן 12 ובעט ברגליו ליד שכונת תל רומיידה בעיר. צה"ל: "האירוע החריג יתוחקר"

צילום: באדיבות תנועת הסולידריות הבינלאומית, עריכה: גדי וינסטוק

מבוכה נוספת לצה"ל בחברון: סמל מחטיבת כפיר תועד אתמול (שבת) אוחז בעורפו של נער פלסטיני, ולאחר מכן בועט ברגליו, ביישוב היהודי בעיר, סמוך לשכונת תל-רומיידה. בסרטון שצולם על ידי פעילי ארגון הסולידריות הבינלאומי ISM, נראים שני חיילי החטיבה מתעמתים עם כמה ילדים ונערים שלטענת הצלמים הם בני 12.

אחד מהחיילים נראה בשלב זה דוחף את אחד הנערים וחונק אותו למשך שניות בודדות, רגע לפני שהחל בועט ברגליו. לאחר מכן דחף החייל את הנער וקרא לעברו "בן זונה". בין השניים התקיים דין ודברים, שלפיהם נדמה שהחייל ביקש לקבל מידע על אחד הנערים. בשלב זה נראה אחד הנערים נמלט מהמקום בעוד שני החיילים דולקים אחריו, תופסים אותו וצועקים לעברו "סתום את הפה". על האירוע השקיפו פלסטינים ומתנחלים ששהו במקום.

תיעוד: חייל צה"ל בועט בילד פלסטיני בחברון.
רגע הכאת הנער כפי שתועד בחברון

מהסרטון לא ברור אם לאירוע האלים מצד החייל קדמה אמירה כלשהי מצד הנער, אולם ברור לכל שהמעשה מעמיד את צה"ל באור בעייתי פעם נוספת וכי גם פרובוקציה מצד הנער - אם אכן הייתה כזאת - אינה תעמוד לזכות החייל המכה. המקרה התרחש שבוע בלבד לאחר שנחשף תיעוד ארגון בצלם, שבו נראה לוחם מג"ב סוטר לפלסטיני שהיה כפות, בזמן שהוצא מתחנת המשטרה הסמוכה למערת המכפלה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חריג שיתוחקר בצה"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully