וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קצין מיידה אבנים ויורה בהפגנה בנבי סאלח

ניר יהב

12.6.2012 / 18:17

תושב נבי סאלח וצלם של "בצלם" צילם את הקצין לפני שבוע וחצי כשהגיב להשלכת אבנים לעברו. תושבי הכפר טוענים שלא נשקפה סכנה לחייו. הקצין הושעה מתפקידו עד תום התחקיר

סרטון וידאו, שצולם במהלך ההפגנה השבועית בכפר נבי סאלח שבשומרון ביום שישי לפני שבוע וחצי, מראה קצין צה"ל המיידה אבנים לעבר פלסטינים בתגובה להשלכת אבנים לעברו. תושבי נבי סאלח טוענים כי אותו קצין אף ירה אש חיה לעבר הצעירים הפלסטינים למרות שלא הייתה סכנה לחייו. יצויין כי אף אחד מהפלסטינים לא נפגע מהאבנים שהשליך הקצין בתגובה לאבנים שנזרקו לעברו. הסרטון צולם על ידי בילאל תמימי, תושב נבי סאלח וצלם מתנדב של ארגון "בצלם".

בדקה 0:14 בסרטון נראה הקצין עומד על גבעה ומיידה אבנים לעבר שני צעירים שעומדים תחתיו ומיידים לעברו אבנים. סמוך לקצין עומדים שלושה חיילים נוספים. בדקה 0:17 נראה הקצין יורה לעבר הפלסטינים, ותושבי נבי סאלח טוענים כי מדובר באש חיה. בנוסף, ממשיך הקצין ליידות אבנים, להשליך רימוני הלם ולירות אש לעבר הצעירים. בדקה 1:03 רץ הקצין לעבר שני הצעירים, מתקרב אליהם ומשליך לעברם אבן. גם לאחר מכן מיידה הקצין אבן נוספת לעברם.

תושבי נבי סאלח טוענים כי אותו קצין לא היה צריך ליידות אבנים ולירות אש חיה לעבר אותם מפגינים משום שלצדו עמדו חיילים נוספים שגיבו אותו ומאחר שלא הייתה סכנה לחייו. בנוסף, אומרים התושבים, כי על רובהו של הקצין לא היה מותקן רומה לכדורי גומי, דבר המחזק את טענתם כי הוא ירה אש חיה. "אין כל ספק כי הקצין ירה אש חיה", אמרו.

בצה"ל הופתעו לראות את הקצין מבצע את הירי, מאחר שהדברים נודעו להם רק בעקבות הצפייה בסרטון. לאור זאת, הוחלט להשעות את הקצין כיוון שלא דיווח על הירי בזמן אמת. מצה"ל נמסר כי "עם קבלת הסרטון, צה"ל פתח בתחקיר האירוע ומבדיקה ראשונית עולה כי היה שימוש בירי חי. הקצין היורה הושעה מתפקידו עד תום התחקירים".

השתתף בהכנת הידיעה - יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully