וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: 150 אלף ילדים יחוסנו נגד פוליו בדרום

בעקבות איתור נגיפי המחלה, הכריז משרד הבריאות על מבצע מיוחד לחיסון ילדים עד גיל 9 ב-66 יישובים בין קריית גת למצפה רמון. לאחר ניטורים נוספים יוחלט אם להרחיב את המבצע

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

מבצע חיסוני הפוליו יוצא לדרך: בעקבות המקרים האחרונים של גילוי הנגיפים הגורמים למחלה הקשה בדרום הארץ, יחוסנו כ-150 אלף ילדים ב-66 יישובים, באזור שמדרום לקריית גת ומצפון למצפה רמון. כך נמסר היום (ראשון) במסיבת עיתונאים מיוחדת של משרד הבריאות. המבצע יחל מחר ויימשך מדי יום בין 8:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ובמסגרתו יחוסנו כל הילדים באזור המוגדר שנולדו אחרי ה-1 בינואר 2004 (ילדים מבוגרים יותר, מעל גיל 9, כבר חוסנו בחיסון זה). החיסון, המורכב מנגיפים מוחלשים ומיועד למנהוע את העברת הנגיף, יינתן במנת השלמה אחת, באמצעות שתי טיפות דרך הפה. את רשימת היישובים ומרכזי טיפת החלב בהם יינתנו חיסונים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

למידע נוסף: כנסו לאתר משרד הבריאות - "מבצע שתי טיפות"

בבדיקות ניטור שערך המשרד, נמצא נגיף הפוליו במערכת הביוב בכמה מוקדים בדרום הארץ. עד לשלב זה לא התגלה אף מקרה של התפרצות של המחלה עצמה, אלא רק עדויות להימצאות הנגיף - אך במשרד מעוניינים להגן על בני משפחה קרובים לילדים. במהלך השבוה הקרוב ייערכו ניטורים נוספים, ועל פיהם יוחלט אם להרחיב את גבולות מתן החיסון.

יעל גרמן ופרופסור רוני גמזו מנכ"ל משרד הבריאות. דרור עינב
"אנחנו מחסנים רק כשצריך, ותוך שבוע נחליט אם יש צורך בחיסון בכל הארץ". שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרדה רוני גמזו מכריזים על המבצע, היום בתל אביב/דרור עינב

שרת הבריאות יעל גרמן הסבירה במסיבת העיתונאים כי ההחלטה על המבצע התקבלה לאחר חודשיים של למידת הנושא והתייעצויות עם כלל גורמי המקצוע. "אני קוראת לכל תושבי הדרום לבוא ולחסן ילדיהם החל ממחר בבוקר, ואני גם אהיה שם", אמרה גרמן. "החיסון באוכלוסיה עומד על למעלה מ-95%, ולכן לא נמצאה תחלואת פוליו, ואנו מקווים שלא תימצא. בעזרת החיסון נמנע התפשטות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"לא רצינו לקבל החלטות נמהרות"

החיסון נגד נגיף הפוליו, הגורם לשיתוק ילדים, ניתן כבר לתינוקות במסגרת תכנית החיסונים הלאומית, אך על פי ההחלטה האחרונה תינתן מנה נוספת, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. במסגרת מבצע החיסונים, יחוסנו הילדים במרכזי טיפת חלב וכן בבתי הספר. לצורך המבצע קיבל משרד הבריאות 500 אלף חיסונים, והזמין עוד 500 אלף חיסונים שיגיעו בתוך מספר ימים. במהלך היום יחל פיזור החיסונים בסניפי טיפות חלב, אשר ירחיבו את פעילותם עם תחילת מבצע החיסונים. יש לציין כי קיים סיכון אפסי להתפרצות הנגיף בעקבות החיסון בקרב המתחסנים.

מלאי חיסונים נגד הפוליו במחסן התרופות בלשכת הבריאות באר שבע. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
החיסונים הגיעו. באר שבע, היום/דייב בוימוביץ'

בהמשך השבוע ייערך ניטור של מערכות הביוב מצפון לקריית גת, ובהתאם לתוצאות יוחלט אם להרחיב את טווח החיסונים. "אני מחויב לקבל החלטה מקצועית ונכונה", הסביר פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, "ולא סתם לזרוק חיסונים - אלא לחסן כשחושבים שצריך, ועכשיו צריך בדרום. אם נקבל דיווחים צפונה, יהיה צריך לחסן בכל הארץ. אנחנו מחסנים רק כשצריך, ותוך שבוע נחליט אם יש צורך בחיסון בכל הארץ".

מנכ"ל המשרד הדגיש כי טיפות החלב בדרום תוגברו במשאבים ובכוח אדם, וכולם מוכנים לתחילת מתן החיסונים כבר מחר בבוקר. גמזו קרא להורים להביא את הילדים למרכזים ולהתחסן גם אם יהיה תור ארוך היות ומדובר בצעד הכרחי. יש לציין כי ישנם מספר מצבים בהם לא יינתן החיסון - למשל אם יש במשפחה במעגל הראשון אדם הסובל כשל חיסוני. אחיות טיפת חלב יספקו למשפחות המתחסנים הסברים בעניין.

עוד הדגיש פרופ' גמזו את ההתייעצויות והבדיקות המקיפות שערכו במשרד מרגע קבלת המידע על הנגיף שזוהה במערכות הביוב: "בסוף מאי הודענו בשקיפות על הממצאים, ועד היום, חודשיים לאחר מכן, פעלנו באופן נמרץ לאיסוף מידע ולא לקבל החלטות מהירות. לא רצינו לשלוף החלטה של חיסון מסיבי, מעין החלטת התגוננות שאיננו בטוחים בה. לקחנו תקופה לבדיקות והתייעצות עם כלל הגורמים בישראל וארגון הבריאות העולמי, כדי לבוא לציבור ולומר זה מה שצריך לעשות".

עוד בנושא:
היקף ההתפרצות: 7 נשאי פוליו אותרו בדרום הארץ
מבצע חיסון הפוליו לילדים: כל מה שצריך לדעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully