וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יודיע: מבצע חיסונים נגד פוליו מתחיל

במסיבת עיתונאים שתתקיים היום, צפוי המשרד לדווח על היקף המבצע, שבמסגרתו יקבלו ילדים מנה נוספת של החיסון, ושעשוי לכלול את כל ילדי הארץ. חצי מיליון חיסונים כבר הוזמנו

לאחר שורת דיונים ובדיקות, הוחלט במשרד הבריאות לצאת במבצע לחיסון ילדים נגד פוליו בכל הארץ, זאת בעקבות התפשטות הנגיף במערכות הביוב בדרום הארץ ובמרכזה. במסיבת עיתונאים שיערוך היום (ראשון) המשרד, הוא צפוי להודיע על היקף מבצע החיסונים, ולהציג את המידע שנאסף עד כה, הכולל ממצאי ניטור במערכות ביוב וכן החלטות שגיבש בהתאם.

החיסון נגד נגיף הפוליו, הגורם לשיתוק ילדים, ניתן לתינוקות במסגרת תכנית החיסונים הלאומית, אך על פי ההחלטה האחרונה תינתן מנה נוספת, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. תחילה תוכנן לחסן רק את ילדי הדרום, אך בעקבות התפשטות הנגיף למרכז הארץ ייתכן שיהיה נרחב יותר ואף יכלול את כל ילדי ישראל.

במסגרת מבצע החיסונים, יחוסנו הילדים במרכזי טיפת חלב וכן בבתי הספר. החיסון יינתן בטיפות ויכלול נגיפים מוחלשים. במסגרת ההיערכות למבצע, הצטייד משרד הבריאות בחצי מיליון חיסונים. במהלך היום יחל פיזור החיסונים שהגיעו בסניפי טיפות חלב, אשר ירחיבו את פעילותם עם תחילת מבצע החיסונים. יש לציין כי קיים סיכון אפסי להתפרצות הנגיף בעקבות החיסון בקרב המתחסנים.

בשבוע האחרון נערכו התייעצויות רבות במשרד הבריאות על רקע החשש שהביעו רשויות הבריאות באירופה להתפשטות הנגיף מחוץ לישראל. יש לציין כי נציגי ארגון הבריאות העולמי הביעו תמיכתם במבצע החיסונים.

LIVE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully