וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחפור, ביבי, תחפור

4.8.2013 / 10:56

פיאסקו הנגיד הוא עוד דוגמה לתוצאות העגומות של זלזולו של ראש הממשלה בעבודת מטה מסודרת. אמנון הררי מקווה שלפחות לגבי הגרעין האיראני עשו בדיקות קצת יותר יסודיות

אופס. בפעם השנייה בתוך שבוע, מועמד ראש הממשלה ושר האוצר לתפקיד נגיד בנק ישראל הסיר את מועמדותו. אוי לבושה. לא, לא לבושה של פרופ' ליאו ליידרמן, ששמו נקשר בעבירות מטרידות, תרתי משמע - שכן חפותו נשמרת עד שיוכח אחרת. הבושה האמיתית היא של מי ששוב ושוב מעלה שמות של מועמדים, מבלי לערוך תהליך בדיקה רציני.

עם כל הכבוד לעיתון לאנשים חושבים, אם ב"הארץ" הצליחו לעלות על פרשת ההטדה המינית המיוחסת לליידרמן, שבגינה עזב לכאורה את תפקידו ב"דויטשה בנק", אז גם בדיקה יסודית ורצינית, כמו זו שמצופה שתיעשה מטעמו ראש הממשלה לפני הכרזה של מינוי, הייתה עולה על העניין. אלא שבדיקה כזו, כך נראה, לא ממש יצאה אל הפועל.

כשנשיא ארצות הברית רוצה לאשר מינוי, נערך תהליך סינון (Vetting) קפדני וסיזיפי למועמד האמור. מי שעולה לגביו סימן שאלה קל שבקלים, אינספור מדרגות לפני הרשעה בפלילים - נשאר בחוץ, גם אם היה מתאים לתפקיד כמו אריק לבנץ. נכון, בבית הלבן התהליך נדרש כדי למנוע מהנשיא מבוכה כשהסנאט יבחר לדחות את המינוי, אבל מי כמו ראש הממשלה נתניהו יודע שההסתכנות ב"עליהום" תקשורתי גדולה לא פחות ממבוכה בבית הנבחרים.

תכינו את המקלטים

שוב ושוב, ולמרות המלצתו של הנגיד היוצא והמוערך סטנלי פישר, בחר נתניהו לדחות את המועמדות המובנת מאליה של המשנה לנגיד, ומי שמכהנת כנגיד בפועל בחודשים האחרונים - ד"ר קרנית פלוג. לפי הפרסומים בתקשורת, נתניהו העדיף שלא למנות אותה בשל מחלוקת מקצועית, אידיאולוגית ואישית בין השניים. לגיטימי לחלוטין. אבל אם בחרת לא לקחת את מה שנמצא מתחת לאף, גם כשהזמן דוחק, גם כשאין נגיד במינוי קבוע, כשהסאגה מתארכת ורצוי למנות אדם שיוכל להיכנס לתפקיד במהירות - רצוי שלפחות תבחר את המועמד כמו שצריך, בתהליך רציני ויסודי.

כשהיועץ לביטחון לאומי, פרופ' עוזי ארד, עזב את משרד ראש הממשלה, הוא טען שנתניהו האשים אותו ב"אובססיה לתהליכים", וכי ראש הממשלה זלזל בעבודת המטה "החופרת" שלו, בשורת נושאים ביטחוניים. עושה רושם שגם הפעם, ראש הממשלה החליט לוותר על עבודה יסודית טרם ההכרזה על מועמדותו של ליידרמן, ואולי הפעם דווקא לא הייתה מזיקה לו איזו "חפירה" טובה.

בנושא הגרעין האיראני, נתניהו טוען שנעשית עבודת מטה רצינית ויסודית, שכמותה טרם ראינו במחוזותינו. לפי המקצועיות שניכרת בסביבתו בבחירת הדמות הכלכלית החשובה במדינה, המסקנה ברורה: אזרחי ישראל, תכינו את המקלטים. ומהר.

לכל הטורים של אמנון הררי בוואלה!

עוד בפרשת הנגיד:
לפיד על הודעת ליידרמן: "אין לנו משרד חקירות"
הנגיד והמבוכה העולמית לנתניהו: "אופרת סבון"
פלוג לעובדי בנק ישראל: המשיכו לעבוד
שני כלכלנים סירבו להצעה להתמנות לנגיד

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully