וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ לשלום: אובמה שוחח עם נתניהו ואבו מאזן

2.8.2013 / 0:20

גורם בבית הלבן אישר כי נשיא ארה"ב שוחח הלילה עם שני המנהיגים, יומיים אחרי שננעל בוושינגטון סבב המו"מ הראשון בין ישראל לרשות. לדבריו, הנשיא ביקש "לשמור על המומנטום"

יומיים לאחר סיום הסבב הראשון של המשא ומתן המדיני, שוחח אמש (חמישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן – כך הודיע גורם רשמי בבית הלבן. לפי ההודעה, מטרת השיחה הייתה לשמור על ה"מומנטום" החיובי לקראת פתיחת שיחות השלום הישירות בין ישראל ובין הפלסטינים. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הבהיר עם סיום סבב המשא ומתן הראשון בוושינגטון השבוע, בו השתתפו השרה ציפי לבני ושליח הרשות סאיב עריקאת, כי הפגישות בין הצדדים יתחדשו בתוך כשבועיים בירושלים או ברמאללה וכי השאיפה היא להגיע להסכם סופי תוך תשעה חודשים.

אובמה, שהיה מעורב מאד בהליך ה"התקרבות" בין ישראל לפלסטינים, נפגש במהלך השבוע עם נציגי ישראל והפלסטינים למשא ומתן המדיני. אובמה לא מסר הצהרה אחרי הפגישה הבלתי מתוכננת, אולם המהלך משקף את מידת מעורבותו. מטרתו של אובמה הייתה להדגיש את המחויבות האמריקנית לתהליך, ואף לעודד את הצדדים. בפגישה נכחו גם סגן הנשיא ג'ו ביידן, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא, סוזן רייס, השליח המיוחד מרטין אינדיק ומתאם הפעולות במזרח התיכון, פיליפ גורדון.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר שלשום כי פגישת הנשיא עם נציגי הצדדים ארכה כחצי שעה. "הנשיא ניצל את ההזדמנות כדי להביע את הערכתו לצדדים על המנהיגות והאומץ שהופגן בחזרה למו"מ, וציין את תמיכתו האישית במגעים להסכם סופי". לדבריו, אובמה אמר ללבני ועריקאת כי יש הרבה מה לעשות בימים ובחודשים הבאים. קרני סירב לספק פרטים לגבי המפגש, ואף אמר כי כל הצדדים הסכימו שמוטב לא להודיע על תוכן השיחות.

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
קרי עם לבני ועריקאת, השבוע/AP

אתמול הבהיר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית מה המקור לאותן מחמאות של הנשיא אובמה והשר קרי כלפי ראש הממשלה שהיה "אמיץ", ואמר כי שר החוץ קרי "שאב עידוד רב מההחלטות הקשות שנתניהו קיבל בימים האחרונים".

הגורם הבכיר, שיכול היה להתבטא באופן פחות "ממלכתי" מאשר הנשיא והשר, התייחס באופן ספציפי להחלטת נתניהו והממשלה לשחרר אסירים פלסטינים ותיקים, שדרשה מאמצים לא פשוטים. "ההחלטה לשחרר אסירים, הקרב הקשה מאוד שהוא ניהל בקבינט שלו, המסר הישיר שהוא העביר לאזרחי ישראל בנושא השלום, כל הצעדים הללו היו מעודדים מאוד מבחינתנו", אמר. הגורם הוסיף כי הצעדים הללו ודאי "הצריכו אומץ ומנהיגות מצד ראש הממשלה נתניהו. השר קרי מרגיש שחשוב להדגיש ולהבין זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully