וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוצח שאכל גופות" זוכה מאשמה: "רציתי תשומת לב"

סטור ברגוול משבדיה היה ידוע כרוצח הסדרתי הנורא ביותר שפעל בארצו. הוא הודה ב-30 מעשי רצח והורשע בשמונה, אך זוכה לאחר שהודה: "הייתי נואש". "כישלון מערכת הצדק"

הרצחת או סתם שיקרת? גבר בן 63 משבדיה, שנחשב לרוצח הסדרתי הנורא ביותר שפעל במדינה, זוכה אתמול (רביעי) מאחרון האישומים נגדו, וזאת לאחר שחזר בו מהודאותיו וטען כי מסר אותן כי היה זקוק באופן נואש לתשומת לב והיה תחת השפעת תרופות פסיכיאטריות. מדובר בהרשעה השמינית בגין רצח שממנה זוכה סטור ברגוול, שהודה ב-30 מעשי רצח לאורך שלושה עשורים, והורשע באחדים מהם. כעת יצטרכו גורמי רפואת הנפש להחליט אם ברגוול יוכל להשתחרר מהמחלקה הסגורה שם שהה מאז 1991.

סטור ברגוול, "רוצח סדרתי" משבדיה שהורשע בסדרת מעשי רצח וזוכה מכולם. אוגוסט 2013. AP
"אקח עמי לקבר את תחושת האשמה". סטור ברגוול/AP

ברגוול, עבריין מין שהורשע גם בשוד בנק ובעבר שינה את לתומס קוויק, היה מאושפז במחלקה סגורה כשהחל לקחת אחריות על עשרות מקרי מוות בלתי פתורים, חלקם כללו לדבריו גם אונס וקניבליזם. הודאותיו הביאו לשורה של הרשעות בשנות התשעים. ב-1994 הוא הורשע ברציחתו של ילד, על אף שכלל לא היו ראיות ממשיות שקשרו אותו למעשה ולא נמצאה סיבה ממשית לרצח. ההרשעה שממנה זוכה אתמול הייתה בגין רצח של נער בן 15 שנעלם בצפון המדינה.

העדר של ראיות מספיקות במשפטים שנערכו לברגוול עוררו ספקות באשר לאחריותו למעשים, אולם ב-2006 מצא דוח של מערכת המשפט כי לא נפל כל פגם בהרשעות. המפנה היה ב-2008, אז השתתף ברגוול בסרט תיעודי על חייו שהפיקה רשת טלוויזיה שבדית, ובו התוודה כי בדה את המעשים המזוויעים ואת זהותו של הרוצח הסדרתי תומאס קוויק.

"האדם הזה הורשע בשמונה מעשי רצח ואחר כך הוכרז חף מפשע", אמר אתמול התובע הכללי אנדרס פרקלב לכתבים בשטוקהולם. לדבריו, מדובר במקרה ייחודי ביותר בהיסטוריה המשפטית של שוודיה. "חייבים לראות בזה כישלון גדול למערכת הצדק", אמר. סבן אלהם, מומחה משפטי משבדיה, הגדיר את המקרה "הכישלון הגדול ביותר של מערכת הצדק בזמן המודרני". כעת כלל לא ברור אם מקרי המוות השונים הם תוצאה של רצח. בשניים מהמקרים טרם התגלתה גופתו של הקורבן.

ברגוול עצמו, המאושפז עדיין במחלקה סגורה, כינה את ההחלטה לבטל את האישום האחרון "מדהימה ומרגשת", וקרא לפתיחת חקירה שתעסוק בטיפול של המערכת המשפטית בעניינו. "הצעד הבא הוא שאני, יחד עם עורכי הדין שלי, נפעל לשחרורי", אמר לסוכנות הידיעות אי. פי. הוא סיפר כי אם לא היה מקבל טיפול ותרופות, "תומס קוויק כלל לא היה נברא", והביע צער על הסבל שגרם: "השקרים האלה כוללים גם תחושת אשמה שאקח עמי לקבר על קרוביהם של הקורבנות ועל הסבל שנגרם להם בשנות פעילותו של תומאס קוויק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully