וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצח באביחיל: "חווים את הטראומה מחדש"

31.7.2013 / 19:45

לאחר שבצהריים הותר לפרסום כי ארבעה פלסטינים מטול כרם נעצרו בחשד לרצח איציק אלגבי במושב שבעמק חפר באוקטובר האחרון, מתקשה בתו להסתיר את סערת הרגשות: "זה מציף הכול"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

כמה שעות לאחר שהותר לפרסום כי ארבעה פלסטינים תושבי טול כרם נעצרו בחשד לרצח איציק אלגבי בן ה-61 במושב אביחיל בחודש אוקטובר האחרון, מתקשה בתו, לירון מזרחי, להסתיר את סערת הרגשות בה היא מצויה. "אני ברגשות מעורבים, גם עם תחושת הקלה וגם עם קושי גדול", מודה מזרחי. "מצד אחד, מדובר בסגירת מעגל", היא אומרת, "אבל מצד שני זה מחזיר אותנו תשעה חודשים אחורה. אנחנו חווים את כל הטראומה מחדש, וזה מעלה ומציף את הכול".

מזרחי מספרת כי לאורך כל תקופת החקירה עמדה המשטרה לרשות המשפחה, וסיפקה לה מידע על ההתקדמות, דבר שסייע להקל על תחושת הכאב והאובדן. "המשטרה הייתה מאוד רצינית ואחראית בניהול התיק", היא מבהירה בצורה חד משמעית. "אנחנו קיבלנו מהם לאורך כל תשעת החודשים האחרונים עדכונים. הם היו זמינים עבורנו ועדכנו אותנו בכל מה שאפשר במסגרת המגבלות שהציב צו איסור הפרסום".

איציק אלגבי הפתיע פורצים ונרצח בפתח ביתו במושב אביחיל, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
"אני ברגשות מעורבים". פרמדיקים של מד"א בפתח ביתו של אלגבי בליל הרצח/שלומי גבאי

כאשר מתייחסת מזרחי לשלב הבא בפרשה, קרי המשפט שיתנהל נגד החשודים בביצוע הרצח של אביה, היא מציינת כי היא מבינה שעומדת בפניה ובפני בני משפחתה תקופה לא קלה מבחינה נפשית. "אנחנו מבינים שאנחנו בתחילתו של מאבק לא פשוט בבית המשפט, ומקווים באמת שהשופטים ימשיכו את עבודת המשטרה", היא אומרת, ומבהירה כי המשפחה לא תסכים "לקבל שום תוצאה מלבד הרשעה ברצח ופסיקה על העונש המקסימלי הקבוע בחוק".

לדבריה, "אני מצפה ממערכת המשפט שלא יסגרו איתם שום עסקה. מבחינתנו, שום דבר מעבר לאישום ברצח הוא לא קביל". כמו כן, לבתו של אלגבי חשוב להדגיש כי המשפחה לא תסכים לשום פשרה או עסקת טיעון במשפט. לדבריה, הם ינהלו מאבק עיקש במשך כל התנהלות המשפט על מנת להבטיח את הרשעתם של החשודים ברצח אביה. "אנחנו מתכוונים להיות שם וללוות את המשפט לכל אורכו", היא מבהירה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חשד לרצח בשרון: הפתיע פורצים - ונדקר למוות. שלומי גבאי
הפתיע את הפורצים. איציק אלגבי/שלומי גבאי

כאמור, מוקדם יותר היום התיר בית משפט השלום בפתח תקווה לפרסם כי ארבעה תושבי טול כרם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נעצרו בחשד למעורבות ברצח איציק אלגבי בביתו במושב אביחיל שבעמק חפר. על פי החשד, הארבעה פרצו לביתו של אלגבי, ולאחר שזה הפתיע אותם, הם רצחו אותו על ידי דקירתו בחזה. חקירת האירוע עדיין נמשכת, אולם במשטרה מבהירים כי לפי התמונה המצטיירת, המניע לרצח הוא פלילי ולא לאומני. עורכת דין לימור הלוי, המייצגת את אחד החשודים, טענה כי מרשה "מכחיש כל קשר לפרשה". לדבריה, טרם ברור מה בדיוק מייחסים לחשוד שהיא מייצגת, אך לפי הבנתה, לטענת המשטרה הוא היה בבית הנרצח בשעת הרצח.

לאחר הרצח, הועברה חקירת המקרה לצוות חקירה מיוחד של מרחב שרון בפיקודו של סגן-ניצב בועז בלט. מעצר החשודים לפני כחודש התאפשר בעקבות מידע שהגיע משירות הביטחון הכללי. אחד מהחשודים נעצר על ידי שב"כ בחשד לביצוע של עבירות ביטחוניות ובמהלך החקירה קשר את עצמו לרצח באביחיל. לאחר מעצר החשודים הגיע מפקד המחוז, ניצב ברונו שטיין, יחד עם מפקד מרחב שרון לבית המשפחה על מנת לבשר להם באופן אישי על אודות התפתחות החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully