וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה בוחרת נשיא: האם הגיע סופו של הרודן?

הנשיא רוברט מוגאבה בן ה-89, המכהן בתפקיד 33 שנה, הודיע כי יפרוש אם מפלגתו תפסיד בבחירות. יריבו כבר הספיק להאשימו בזיופים עם פתיחת יום הבחירות. התוצאות: תוך 5 ימים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרחי זימבבואה יכריעו היום (רביעי) מי יהיה מנהיגם בבחירות לנשיאות ולפרלמנט, שכבר נשמעו טענות להונאה בהן. הנשיא רוברט מוגאבה בן ה-89, המכהן בתפקיד כבר 33 שנה, הודיע כי יפרוש אם מפלגתו תפסיד. מפלגתו של ראש הממשלה מורגן צ'נגיראי, האשימה את מפלגתו של מוגאבה בזיוף, טענה שהוכחשה על ידם.

בחירות בזימבבואה 31 ביולי 2013. רויטרס
ממתינים בתור לקלפי, היום/רויטרס
בחירות בזימבבואה 31 ביולי 2013. רויטרס
שיעור ההצבעה צפוי להיות גבוה/רויטרס

קמפיין הבחירות עבר בשלום ברובו, מלבד כמה דיווחים על איומים והפחדות. שתי המפלגות עבדו יחד בקואליציה חסרת-מנוחה מאז שנת 2009, במסגרת ניסיון להביא לקץ האלימות שפרצה לאחר סקר בחירות שנוי במחלוקת בשנה שעברה: צ'נגיראי זכה במרבית הקולות בסיבוב הראשון, אך פרש מהמרוץ לאחר מתקפה על תומכיו. בשעות הערב ייסגרו הקלפיות ואפשר שעידן חדש יחל במדינה האפריקנית.

הממשלה אסרה את נוכחותם של משקיפים מערביים במהלך יום הבחירות, אך האיחוד האפריקני (AU) והקהילה הדרום-האפריקנית לפיתוח (SADC), כמו גם ארגונים מקומיים, קיבלו את סמכות הפיקוח. שיעור ההצבעה בקרב 6.4 מיליון הרשומים להצביע צפוי להיות גבוה, לאחר שעשרות אלפי אנשים נכחו בעצרות בשבועות האחרונים. התוצאות צפויות להתקבל בתוך חמישה ימים.

רוברט מוגאבה נשיא ועריץ זימבבואה. רויטרס
קמפיין הבחירות עבר בשלום ברובו. כרזות הקמפיין של מוגאבה/רויטרס
מורגן צ'נגיראי ראש ממשלת זימבבואה. רויטרס
פרש מהמרוץ בשנה שעברה. עצרת תומכי צ'נגיראי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully