וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזימבבואה מקווים לפתוח את הביוב באסלות ובמופתים

הבצורת בזימבבואה מאלצת את הרשויות להמציא פתרונות יצירתיים לבעיות הביוב. האם יצליח ראש עיר שאפתני במיוחד לשכנע יותר ממיליון תושבים להדיח בבת-אחת את כל בתי השימוש?

הרשויות בזימבבואה מפצירות בתושבי העיר השנייה בגודלה במדינה, להדיח את כל אסלות השימוש בבתים בו-זמנית, כדי לפנות מהביוב המקרטע כמות אדירה של פסולת שהצטברה בו. העיר בולאוויו מאכלסת כמיליון תושבים וחצי, וראש העיר, תבה מויו, הודיע כי ההדחה הסימולטנית תתבצע מדי 72 שעות.

מהנדס העיר הגה את המיזם הנועז, שיצא לדרך אתמול (שבת) ב"הדחת פיילוט". לא ברור כמה תושבים נעתרו לקריאה, אך העירייה מקווה להיענות רבה כבר בהדחה החגיגית הבאה, שתתבצע ביום שני בשעה 19:30. ראש העיר הבטיח לתושבים המודאגים שאין כל מניעה להדיח את המים בבתי השימוש בכל מועד אחר.

אישה דוחפת מריצה בעיר בולאוויו. זימבבואה, 2009. AP
נשים עובדות בפינוי שדה חקלאי בעיר בולאוויו/AP

מפלס המים בצינורות הביוב של בולאוויו ירד בשל הבצורת הקשה במדינה, שנחשבת לחמורה ביותר מזה ארבע שנים, והרשויות בעיר חוששות שמערכות הביוב יקרסו לגמרי. אם לא די בשיבושים בביוב, גם שני אגמים מלאכותיים גדולים בפאתי העיר יבשו לגמרי, ושלושה אחרים עומדים להתייבש. לפני ארבע שנים פרצה בזימבבואה מגפת כולירה, שמקורה היה במים מזוהמים, וכ-4,000 אנשים מתו מהמחלה.

בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, אמר ראש העיר מויו כי "אנו מבקשים מהתושבים להתאזר בסבלנות, ומדגישים שאיש אינו אשם במשבר המים". לדבריו, "כמו ברוב הערים, גם אצלנו יש מחסור במים, אבל אנחנו מקווים שהאספקה תספיק לנו עד עונת הגשמים". הגשמים אמורים לשוב לזימבבואה רק בסוף השנה הנוכחית, ולדברי ראש העיר, כל תושבי בולאוויו "מתפללים לגשמים רבים".

לקריאה נוספת:
על השוטר שהעז להשתין באסלה המלכותית בזימבבואה
דיווחים: רודן זימבבואה מוגבאה גוסס מסרטן הערמונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully