וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות עלו לשיר, חיילים חרדים עזבו את המקום

31.7.2013 / 11:08

במהלך שהוסכם עליו מראש ובעצה אחת עם מפקד החטיבה, עזבו חיילים מהגדוד החרדי של חטיבת כפיר את מקומותיהם בזמן שלהקה צבאית, בה שרות גם בנות, עלתה להופיע. "זה היה מבזה"

חטיבת כפיר ציינה שבע שנים להיווסדה בעצרת מיוחדת ביער חולדה במעמד מפקד החטיבה היוצא אל"מ אודי בן מוחה, אלפי לוחמים ומשפחות שכולות. לקראת העצרת, עליה עמלו בחטיבה חודשים ארוכים, הודיע רב החטיבה לקצינים בגדוד החרדי בחטיבה כי להקה צבאית, בה יש גם זמרות, תופיע בפני הנוכחים. לאחר בירור עם הלוחמים החרדים התברר כי אחוז גבוה מביניהם מבקש שלא לשבת בקהל בזמן שירת הנשים.

המידע הועבר למג"ד נצח יהודה (שנקרא בעבר גדוד הנח"ל החרדי), שבעצה אחת עם מפקד החטיבה היוצא אל"מ בן מוחה, הוחלט כי לוחמי הגדוד יישבו בשורות האחרונות ובזמן שירת הנשים הם ייצאו החוצה ויחזרו למקומם בתום השירה. ההחלטה התקבלה ברוח טובה על ידי שני הצדדים והרבנים של עמותת נצח יהודה המלווה את הגדוד אישרו את המהלך.

אך בעיני מספר חיילות היה נראה המהלך מבזה. אחת החיילות מהחטיבה אמרה, "זה נשמע יפה שלוחמים חרדים קמו בשקט ועזבו את הקהל כשעלו נשים לשיר אבל לחשוב שבשנת 2013 בצה"ל של כולנו יש מי שקם בגלל שאישה עלתה לבמה לשיר זה מבחיל". החיילת, שלפני גיוסה לצה"ל הייתה פעילה חברתית, טוענת כי החלטת הצבא בנושא מגדילה את השסע בין חילונים לדתיים בצבא. "זה היה מבזה. אף שהם ישבו מאחור זה היה בולט. כולם ריכלו על זה אחר כך, וכאישה התביישתי". לוחמים מגדוד נצח יהודה אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully