וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המאבק לשוויון: הנח"ל החרדי נשבע אמונים

27.5.2013 / 4:33

חרף החששות מהפרעות ומשינוי במיקומו של הטקס, חיילי גדוד "נצח יהודה" הצהירו על מחויבותם לצה"ל בטקס מרגש בגבעת התחמושת. "שייתנו לצמח הזה לצמוח – והוא יהפוך לגזע"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

למרות החששות מהפגנות חרדים ומשינוי במיקומו של האירוע, טקס ההשבעה של גדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה" התקיים אמש (ראשון) בגבעת התחמושת שבירושלים. עשרות הורים נרגשים ליוו את ילדיהם לקראת ההשבעה. מפקדי וראשי עמותת הנח"ל החרדי בירכו את החיילים שהצהירו אמונים לצבא ההגנה לישראל.

למרות החששות: השבעת גדוד הנח"ל החרדי עברה בשלום. מור שאולי
עובדה קיימת. חיילי הגדוד בטקס אתמול/מור שאולי

הטקס, שתוכנן תחילה להיערך ביום חמישי האחרון, עבר ללא הפרעה. שיאו הטקס של הטקס היה כאשר כלל החיילים הצהירו אמונים לצה"ל - ולא נשבעו בשל אמונתם – כשהמשתתפים מוחאים כפיים בהתלהבות. בין הנוכחים באירוע אפשר היה למצוא את סגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי), את ראשי עמותת "נצח יהודה", את מקים הגדוד, תת-אלוף (במיל') יהודה דובדבני, וכן חברים ובני משפחה רבים שהגיעו לתמוך בחיילים לנוכח הסערה שפרצה סביב מתווה השוויון בנטל וקיומו של טקס ההשבעה.

הרב יצחק בר חיים, ממקימי הנח"ל החרדי סיפר אמש על התרגשותו. "מבחינתי זה כמו יום שאני מלווה את בני לחופה", אמר הרב, שמלווה את החיילים לאורך השנים. לדבריו, גדוד 'נצח יהודה' הוא עובדה קיימת, והוא צפוי לגדול. "בהתחלה, לפני 15 שנה, אמרו לנו שזה סקופ שיעבור מן העולם במהירות, אבל בפועל זה הולך ומתרחב בצורה מאוד משמעותית", הסביר בר חיים. על רקע הניסיונות להגיע למתווה שיכלול את גיוסם של רוב הצעירים החרדים, הוסיף: "לא בכוח ולא בוועדות, זה ילך ויתגבר ואני קורא שייתנו לצמח הזה לצמוח – והוא יהפוך לגזע".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
ההורים גאים. חיילי "נצח יהודה" לאחר הטקס/נועם מושקוביץ

"אני חושב שצריך ללמוד בישיבה, אבל מי שלא יכול – שילך ויתרום בצבא כמו כולם", אמר אביו של אחד החיילים שהשתתף בטקס, תושב אופקים. "יש לי שני בנים שסיימו כבר את הצבא, שניים נוספים שמשרתים עכשיו ועוד שני בנים שלומדים בישיבה, כל אחד לפי מה שמתאים לו". אב אחר טען דווקא כי הניסיון לכפות את הגיוס הוא גורם לסערה בציבור. "אני מאוד גאה בבן שלי וזה מה שהתאים לו. בסך הכל אנחנו רוצים בטובת הבנים. אבל אם עושים את הדברים בכפייה ובכוח – לא פלא שהתגובה היא התנגדות בציבור החרדי, וחבל".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully