וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס יבחן: משה קצב לחופשה ראשונה מהכלא?

31.7.2013 / 0:03

בקרוב יסיים הנשיא לשעבר לרצות רבע מתקופת המאסר שנגזרה עליו בגין עבירות מין - ואז תיפתח האפשרות לשחררו לחופשה. השתתפותו בתוכנית טיפולית עשויה להשפיע על ההחלטה

שירות בתי הסוהר יבחן בקרוב את האפשרות לשחרר את נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שנידון לשבע שנות מאסר בגין אונס, לחופשה מכלא מעשיהו. לטענת השירות, בחודש ספטמבר יסיים קצב לרצות רבע מתקופת מאסרו, ואז, כמו כל אסיר, תיפתח האפשרות לשחררו לחופשה. במקרה הפרטי שלו, השתתפותו בתוכנית טיפולית מיוחדת עשויה להשפיע לטובה על בקשתו, אולם ייבחנו קריטריונים נוספים. קצב החל לרצות את עונשו בחודש דצמבר 2011, בתום משפט ארוך ומתוקשר בסופו הורשע בשתי עבירות אונס ובעבירות נוספות.

המהלך לשקילת שחרורו לחופשה מגיע לאחר שבסוף אפריל החליטה שרת המשפטים ציפי לבני להמליץ לנשיא המדינה, שמעון פרס, לדחות את בקשת החנינה שהגישו בני משפחתו של הנשיא לשעבר. לבני המליצה לדחות את הבקשה, בטענה כי הוגשה לא על ידי קצב עצמו, אלא על ידי בני משפחתו. לדבריה, עובדה זו מראה שקצב כלל אינו מביע חרטה ולא מבין את הפגם במעשיו ואת חומרתם. קבלת החנינה, אמרו גורמים משפטיים, כמוה כקבלת טענתו של קצב שהכל עלילה נגדו.

"נשקל סבלן של הנשים"

לבני נימקה אז את המלצתה בכך שחרף סבלה של המשפחה, כפי שתואר בבקשה לחנינה על ידי בני משפחתו של קצב, ושבו היא אינה מקלה ראש, נשקלו שיקולים של חומרת מעשיו, סוג וריבוי העבירות, ניצול הסמכות והכוח והמעילה באמון הציבור. אך לא פחות חשוב, לדבריה, "נשקל סבלן של הנשים שאת כבודן הוא רמס ואת גופן ונפשן חילל, תוך ניצול סמכותו וכוחו כנבחר ציבור".

גילה קצב, רעייתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב בבית המשפט העליון בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
גילה קצב בדרכה לבית המשפט/עומר מירון

בחודש אוגוסט הגישה רעייתו של הנשיא לשעבר, גילה קצב, בקשת חנינה עבור בעלה. "מאז פרוץ הפרשה ביולי 2006 ועד היום חייו וחיינו כמשפחה הפכו לקשים ובלתי נסבלים. אני, ילדיי, נכדיו, אמו הקשישה, אחיו ואחיותיו עוברים מסכת ייסורים איומה, משפילה ומבזה – קשה מנשוא, שלא הייתה כדוגמתה בתולדות המדינה", כתבה בבקשת החנינה. "מאז 7 בדצמבר 2011, משה ואנחנו נענשים בעונש נוסף, ואנו עוברים ייסורי גיהינום מדי יום. משה קצב מבוגר בגילו, סבא לנכדים ונזקק לתרופות יומיומיות".

במאי 2012, יצא קצב לחופשה קצרה, כדי שיוכל להשתתף בחתונת בנו, נועם. הוא יצא בצעידה מהירה משער בית הכלא ונכנס למכונית שחורה שהמתינה לו, וסירב להגיב לשאלות עיתונאים. כמה ממלוויו אמרו: "אחלו לו מזל טוב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully