וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון הורה לדחות את גיוסם של 600 חרדים

גלעד גרוסמן

30.7.2013 / 15:20

המדינה הודיעה לבג"ץ כי גיוס תלמידי הישיבות, שאמור היה להתבצע בין אוגוסט לאוקטובר, יידחה לדצמבר, אז צפויה החקיקה בנושא להיות מוסדרת. "הדחייה לא תגרום נזק בלתי הפיך"

שר הביטחון, משה יעלון, החליט לדחות את גיוסם של כ-600 תלמידי ישיבות שהיו אמורים להתגייס בחודשים אוגוסט עד אוקטובר לחודש דצמבר, במטרה שבזמן זה יושלם חוק השוויון בנטל – כך הודיעה היום (שלישי) המדינה לבג"ץ. "גיוסם של תלמידי ישיבה אלה בשלב זה עלול לסכל את מאמצי הממשלה להוביל הסדרה של הנושא", נכתב בתגובת המדינה. "דחיית גיוסם בתקופה קצרה לא תגרום נזק בלתי הפיך, אם בכלל".

ביום חמישי השבוע יתגייסו לצה"ל כ-400 צעירים חרדים במסגרת מסלול "נצח" – מחזור הגיוס החרדי הגדול ביותר שהתקיים מאז החל צה"ל לגייס חרדים לשורותיו. החיילים החדשים צפויים להשתלב במסלולי נצח - גדוד "נצח יהודה" (הגדוד החרדי הלוחם), כמו גם המסלולים הטכנולוגיים המיועדים לחרדים.

בעקבות פקיעת חוק טל, שהסדיר את דחיית שירותם של בחורי ישיבות, בשנה שעברה, חלה חובת גיוס על כולם. המדינה הגישה היום תגובה לכמה עתירות בנושא גיוס בחורי ישיבות, שבה היא מבקשת לדחות את הדיון בעתירות בשל התקדמות החקיקה בנושא. החקיקה שאמורה להסדיר את גיוסם של בחורי ישיבות עברה בכנסת בקריאה ראשונה, ואמורה להעלות לאישור סופי במושב החורף, בחודש אוקטובר. אם החוק יאושר, גיוסם של תלמידי הישיבות שנולדו בשנים 1994 ו-1995 יידחה.

מתגובת המדינה עולה כי 6,357 בחורי ישיבות קיבלו צווי גיוס, ואמורים להתגייס לצה"ל החל מחודש אוגוסט הקרוב ועד אפריל 2015. 608 מתוכם אמורים היו להתגייס בחודשים הקרובים. שר הביטחון הורה לאחרונה לרשויות צה"ל לפעול לדחיית גיוסם של אותם צעירים, כאשר הדחייה אמורה להיות עד דצמבר השנה לכל היותר.

חוק טל פקע: בצה"ל מגבשים תוכנית חלופית. דרור פיקלני
יש להודיע לתלמידים על הדחייה בתוך שבוע/דרור פיקלני

לטענת הפרקליטות, מדובר בחלק קטן יחסית מבין תלמידי הישיבות המיועדים לגיוס. בפרקליטות הוסיפו שיש צורך לשלוח לאותם 600 תלמידים הודעות על דחיית גיוסם עד 6 באוגוסט, ולכן יש צורך לקבל החלטה של בית המשפט בבקשה להוציא צו ביניים בעתירות שהוגשו. עוד נכתב כי הדרישה לגייס את התלמידים האלה בלתי סבירה בשל ההתקדמות בהליכי החקיקה.

לדברי גורמי ביטחון, "לא מדובר בגחמה אישית של שר הביטחון, הוא לא עושה מה שמתחשק לו. הוא פועל על פי ההיגיון. חוק פרי אמור ממילא לדחות את שירותם הצבאי של חרדים, כולל אלו שאמורים להתגייס ב-18 באוגוסט. מכיוון שהחוק ככל הנראה יעבור רק בתחילת מושב הכנסת הבא, צריך להיות חסר אחריות להכניס לבית סוהר את אותם המתגייסים שממילא שירותם אמור להידחות על פי חוק פרי, אם הוא לא היה מתעכב רק בשל עניינים טכניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully