וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: "שוקלים לדחות גיוס אלפי חרדים שיועד לאוגוסט"

גלעד גרוסמן

11.7.2013 / 19:07

בתגובה לעתירות שהוגשו בנושא, נמסר כי שר הביטחון שוקל לדחות את גיוסם לצה"ל של אלפי חרדים כל עוד חוק השוויון בנטל, שנועד להסדיר את הנושא, לא הושלם

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שוקל לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות שנקראו להתייצב בלשכת הגיוס בחודש הבא. זאת, בשל השינוי הצפוי במעמדם לאור חוק "השוויון בנטל" שאמור להסדיר את גיוסם של בחורי הישיבות החרדים. כך עולה מהודעה שהגישה היום (חמישי) המדינה לבג"ץ, במסגרת עתירות שהוגשו לבית המשפט בדרישה להתחיל בגיוס בני הישיבות בעקבות פסילת חוק טל.

בהודעה נכתב עוד, כי בשל המאמצים לשנות את החוק, אין מקום כעת לדון בעתירות. עוד נכתב, כי הממשלה תנסה להשלים את חקיקת חוק שירות הביטחון עד ליציאת הכנסת לפגרה בתחילת אוגוסט. בפרקליטות הסבירו כי הוצאו אלפי צווי גיוס לתלמידי הישיבות שנולדו בשנים 1994 ו-1995. ראשוני התלמידים אמורים להתגייס ב-18 באוגוסט. אולם, אם החוק החדש יאושר, גיוסם ידחה.

"במצב הדברים הנוכחי, לאור הצעות החוק המשנות באופן מהותי את המצב המשפטי החל בעניינם, נשקלת האפשרות לדחות את מועד קריאתם להתייצב לשירות", נכתב בתגובה. עוד נטען, כי גיוס תלמידים אלה בשלב זה אינה עולה בקנה אחד עם הצעת החוק, "ואף עלול לסכל את מאמצי הממשלה להוביל ההסדרה של הנושא כמוצע במסגרת חקיקה ראשית".

עו"ד גלעד ברנע, שמייצג חלק מהעותרים, אמר בעקבות הדברים כי "דחיית הצווים, אם תקרה, תיעשה בחוסר סמכות ובניגוד מוחלט לפסיקות קודמות של בג"ץ. זו תהיה החלטה שלא שווה את הנייר שתודפס עליה וטוב יעשה השר יעלון אם יימנע מכך". מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, שעתר לבג"ץ נגד המשך מתן הטבות לחרדים שאינם מתגייסים, אמר כי "הודעת המדינה ממחישה את נחישות הקואליציה להעביר חוק שוויון בנטל ללא שוויון בנטל. למרבה הצער חוק פרי אינו אלא צעד נוסף בתרגיל ענק בהונאה עצמית. יש לקוות שהכנסת ובית המשפט יעשו בו שינויים דרמטיים שאם לא כן הוא יהיה בכיה לדורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully