וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיס 'גלאט כשר' יקלוט 2 פלוגות לוחמים חרדים

21.7.2013 / 15:01

מתקן האימונים הוקם לקליטת 2 פלוגות לוחמים בבסיס נח"ל נטוש בבקעה. גורמים בעמותות החרדיות: "על החיילים החרדים לעמוד בסטנדרטים מאוד ברורים. לא ניתן להם להתפקר בשירות"

בעמותות החרדיות שמסייעות בגיוס חרדים למערך הלחימה בצה"ל מתרגשים לקראת גיוס חרדים לשתי פלוגות לוחמות באוגוסט הקרוב, במקום לפלוגה אחת, כפי שהיה בכל שנה עד כה. גורם צבאי מחטיבת כפיר אישר כי הכול כבר מוכן לקראת הגיוס ב-1 באוגוסט: "מונו שני מפקדי פלוגות, שני סגנים, מפקדי מחלקות ומ"כים. הוקם לכבודם בסיס אימונים מיוחד ו'כשר' שעומד בסטנדרטים שקבעו הרבנים", אמר הגורם. לצורך המשימה, הוחלט כי בסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעה נמצא בתפוסה מלאה, ולכן נבנה מתחם אימונים חדש בבסיס נח"ל נטוש בבקעה. במחזור הגיוס של חודש נובמבר צפויות להתגייס שתי פלוגות חרדים נוספות.

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
השבעת חיילי הנח"ל החרדי לפני כחודשיים/נועם מושקוביץ

גדוד הנח"ל החרדי, המונה יותר מ-500 חיילים לוחמים, נחשב לגדוד החי"ר הגדול ביותר בצה"ל, ובשל העידוד הגדל לגיוס הוחלט לאפשר השנה גיוס של שתי פלוגות, אך עד לא הוחלט היכן הם ישרתו. "אין מקום יותר בחטיבת כפיר להגדלת הכוחות", הסביר גורם בעמותות החרדיות. "גם ככה היא נחשבת לחטיבה הגדולה בצה"ל. לכן מקיימים דיונים. יש ויכוח בצה"ל אם להקים גדוד חרדי נוסף או לפזר אותם בחטיבות החי"ר בצה"ל כמו גולני וגבעתי. הבעייתיות היא שהחיילים החרדים חייבים לעמוד בסטנדרטים מאוד ברורים שבגללם הם הסכימו להתגייס ולא לומר 'אי אפשר' באמצע הדרך. אנחנו לא ניתן להם להתפקר במהלך השירות".

בימים אלו משרתים חיילי נח"ל חרדי בגזרת ג'נין, והם מקבלים שבחים ממפקדי השטח על רמתם המקצועית. מפקד חטיבת כפיר היוצא, אלוף-משנה אודי בן מוחה, התבטא בעניינם לאחרונה ואמר: "רמתם המקצועית איננה נופלת מאף רמה של גדוד חי"ר. הם מקצועיים וממושמעים. הלוואי שהיו עוד לוחמים כאלה בצה"ל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל ערוך לספק מענה לכל מתווה בנושא גיוס החרדים, כפי שיגובש על ידי הדרג המדיני. כמענה למגמת הגידול בגיוס למסלולי שח"ר בשנים האחרונות, במחזור הגיוס הקרוב ייפתחו מסגרות לוחמה התואמות לאורח חייהם של חיילים בודדים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully