וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס אוגוסט: חלה ירידה במוטיבציה לשירות קרבי

21.7.2013 / 2:00

מחזור הגיוס ליחידות השדה ייפתח היום, ומנתוני צה"ל עולה כי פחות בני נוער מביעים נכונות לשרת כלוחמים. בצבא מרגיעים: המוטיבציה עדיין גבוהה. החטיבה המבוקשת: גולני

אגף כוח האדם בצה"ל, בראשות האלופה אורנה ברביבאי, יפתח היום (ראשון) את גיוס מחזור אוגוסט של ילידי 1995 ליחידות השדה של צה"ל. מחזור זה הנחשב לגדול מבין מחזורי הגיוס ליחידות אלה. מנתוני אכ"א עולה, כי 70.3% מבין בני הנוער במחזור חודש אוגוסט 2013 שמיועדים לשרת בתפקידי לחימה ביקשו לשרת ביחידות שדה קרביות - נתון המשקף ירידה של 2% במוטיבציה לשירות לעומת גיוס אוגוסט בשנה שעברה, ושל 3% ביחס לשנה שלפני כן. יחד עם זאת, מציינים בצבא, לעומת המספרים הכלליים זהו נתון המשקף יציבות במוטיבציה הגבוהה ללחימה בהשוואה למחזורי גיוס אוגוסט בשנים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי גולני/מערכת וואלה!, צילום מסך

חטיבת גולני ממשיכה להיות היעד המבוקש ביותר מבין חטיבות החי"ר שאינן התנדבותיות, והיא פעם נוספת מובילה את הרשימה. על פי נתוני אכ"א, על כל מקום פנוי בחטיבה מתמודדים שישה מועמדים. אחריה ברשימה נמצאות, לא בהכרח בסדר הזה, החטיבות גבעתי, כפיר, והנח"ל. 92.6% מהמשובצים ליחידות השדה שובצו לאחד משלוש העדיפויות הראשונות שלהם, כפי שמילאו בשאלון ההעדפה. חטיבת הצנחנים לא מדורגת ברשימה זו משום היא נחשבת ליחידה התנדבותית.

עוד עולה מן הנתונים, כי בגיוס הנוכחי חל גידול בהיקף הנשים שיתגייסו לתפקידי לחימה, ביחס להיקפן בגיוס אוגוסט הקודם. זאת, בין היתר, כתוצאה מהחלטת אכ"א על שינוי מודל גיוס הנשים ללחימה, והמרת גיבוש הלוחמות ליום איתור ייעודי בשילוב הרצאות מפי מפקדות וחיילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • גיוס
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully