וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על גיוס חרדים: "מציאות לא משנים באבחת חרב"

28.5.2013 / 13:03

שר הביטחון טוען כי הוויכוח הפוליטי סביב הצעת חוק השוויון בנטל הוא ויכוח שניתן להתגבר עליו, אך ציין: "מעריך שבסופו של דבר הניסוח ישתנה כי הניסוח לא קביל עלי"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס היום (שליש) למשבר הקואליציוני שנוצר סביב הסעיף להטלת סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו בהצעת חוק השוויון בנטל. "לצערי, יש כאלה שלא מבינים את הרגישות של שינוי מציאות אחרי 65 שנה, שלא ניתן לשנותה לא באבחת חרב, לא בחוק ובוודאי לא באיום על האוכלוסיות – גם החרדים וגם הערבים", אמר השר במהלך ביקור בבסיס פיקוד בעורף ברמלה.

"סבוכות דרכי הפוליטיקה והנושא שאנו עוסקים בו, שהוא הרצון והכוונה, גם שלי וגם של ראש הממשלה, לשלב יותר ויותר אזרחים צעירים בישראל בנטילת האחריות, חרדים בעיקר וערבים. כולנו רואים את זה כמשימה חשובה", הסביר יעלון. "בחרנו, כבר בממשלה הקודמת, בדרך של לשתף את האוכלוסיות הללו ולהוביל אותן, ועשינו זאת בהצלחה". לדבריו, ברגע שמשתלחים באוכלוסייה ומאיימים עליה שלומדי תורה יילקחו לכלא, התהליך הוא בדיוק הפוך.

שר הביטחון בוגי יעלון נואם בכנס של מכון פישר. מאי 2013. דרור עינב
"סבוכות דרכי הפוליטיקה". השר יעלון/דרור עינב

"כולנו מסכימים שצריך לשלב גם את החרדים וגם את הערבים, התפתח ויכוח פוליטי על הדרך, הוא ויכוח שאפשר להתגבר עליו ואני מקווה שנתגבר עליו, אבל בעיקר צריך לדבוק במשימה של לשלב חרדים וערבים בביטחון". בנוגע לחתימה על הסעיף השנוי במחלוקת, אמר יעלון כי ישנה הידברות בנושא. "אני מעריך שבסופו של דבר הניסוח ישתנה כי הניסוח הראשוני לא קביל עלי, אבל באמת זה עניין של ניסוח לדעתי, כי בוועדה הגענו להסכמה ואני מקווה שננסח משהו שאתו נימנע ממשברים קואליציוניים".

הוועדה לשוויון בנטל, שהתכנסה שלשום בירושלים כדי לדון על סעיפי חוק הגיוס החדש, סיימה את ישיבתה מבלי שהושג סיכום סביב סעיף הסנקציות הפליליות. הצעת החוק המקורית ביקשה לקבוע כי אם תלמיד חרדי לא יתייצב לשירות אחרי גיל 21, הוא יהיה נתון לסנקציות פליליות כמו כל אזרח אחר. אולם השר יעלון, כמו גם השרים אורי אריאל ולימור לבנת, החברים בוועדה, ביקשו בדיון כי סנקציות אלה לא יוטלו באופן אוטומטי, אלא רק בכפוף לשיקול דעתו של שר הביטחון. שר האוצר, יאיר לפיד, הבהיר לאחר הישיבה בשיחת טלפון כי הוא אינו מוכן לאפשרות זו, ולפיכך סוכם כי הדיונים בין נציגי הסיעות יימשכו. "יהיה שוויון בנטל - או שהממשלה הזאת תתפרק. כל ניסיון לפזול לכיוון החרדים יפרק את הקואליציה", איים לפיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"לא מעריכים שהסורים ינסו לאתגר אותנו"

הבוקר ביקר שר הביטחון במוקד של תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 7" בירושלים, וחזה בתרגול נפילת טיל כימי. במהלך הביקור, התייחס יעלון לאפשרות של שימוש בנשק כימי נגד אזרחי ישראל על ידי הצבא הסורי, ואמר: "המשטר הסורי מתייחס אלינו באופן שונה מהמורדים הסורים, מאתנו הוא מורתע ואנחנו נהיה ערוכים ודרוכים לכל התפתחות, אך אנחנו לא מעריכים שהם ינסו לאתגר אותנו".

יעלון עוד התייחס לעסקת טילי ה-S-300 בין רוסיה לסוריה, וציין כי רוסיה טרם העבירה לדמשק את מערכות הטילים, אך הבהיר כי ישראל תדע איך לפעול במקרה שכן. "מבחינתו זה איום", אמר יעלון, "אני מקווה גם שהמשלוחים לא ייצאו".

לגבי האפשרות לקיצוץ בתקציב הביטחון אמר השר כי משרד הביטחון וצה"ל יצטרכו לקחת על עצמם נטל משמעותי בקיצוץ תקציב הביטחון, כמו הפסקת אימונים, פחות קריאה למילואים ופגיעה במערכים נוספים. "קיצוץ הוא קיצוץ וצריך לעמוד בו", הדגיש. באותו הנושא, גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר כי הצבא ייאלץ לקצץ מהאימונים כמיליארד שקלים על פני השנה וחצי הקרובות, מה שאומר שמערכים מסוימים במילואים ייפגעו ופחות מילואימניקים יוזמנו לשירות מילואים. הגורם הוסיף כי קיימת אפשרות שייצור כיפת ברזל ופיתוח שרביט קסמים ייפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully