וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מאיים: "שוויון בנטל - או שהממשלה הזאת תתפרק"

שר האוצר זעם על הסתייגות הליכוד מהטלת סנקציות פליליות על משתמטים, למרות שהדבר אינו מופיע בהסכם הקואליציוני. נתניהו לא נלחץ: "עד היישום נראה הרבה כותרות ומשברים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד

"יהיה שוויון בנטל - או שהממשלה הזאת תתפרק. כל ניסיון לפזול לכיוון החרדים יפרק את הקואליציה", כך איים היום (שני) שר האוצר יאיר לפיד, בתגובה לאפשרות שהצעת החוק לשוויון בנטל לא תאושר בממשלה, ולא יוטלו סנקציות פליליות על המשתמטים. "מהרגע הראשון לקחנו על עצמנו להיות האחראים בממשלה, גם בתקציב וגם בכנסת", אמר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, "לקחתי על עצמי את החלקים הקשים והלא נעימים של הקואליציה. אבל אם מישהו חושב שהלכתי לפוליטיקה רק כדי לפתור את הקטסטרופה הכלכלית של הממשלה הקודמת - הוא מתבלבל".

נושא: יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד. מאי 2013. טלי מאייר
הציב אולטימטום בסוגיית הגיוס. לפיד/טלי מאייר

"מי שחושב שנתקפל בנושא השוויון בנטל לא מכיר אותנו", המשיך לפיד. "יש פה הזדמנות היסטורית לתקן את הפצע המדמם בלב החברה הישראלית, מי שחוטא לניסיון הזה בשביל רווחים פוליטיים חוטא לציונות וחוטא לצה"ל. אני קורא לליכוד-ביתנו להתעשת ולהתנהג כמו שמפלגת שלטון אמורה להתנהג, ולהפסיק את המשחקים. זה מסכן את עצם קיומה של הממשלה", אמר לפיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבת סיעה של מפלגת הליכוד  ביתנו. מאי 2013. טלי מאייר
נתניהו וליברמן בישיבת סיעת הליכוד ביתנו, היום/טלי מאייר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם הוא לסוגיה הבוערת שעל סדר היום. "אנחנו נמצאים בפני שינוי היסטורי שיביא להגברת השוויון בנטל", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד ביתנו ושלח תגובה נרמזת לדבריו של לפיד: "עד היישום נראה הרבה כותרות, הרבה משברים, גם מדומים וגם אמיתיים. בטוח שניתן למצוא פתרון לסעיפים הבודדים שנשארו פתוחים, יהיה חוק".

ליברמן נגד החוק: בלתי אפשרי לגייס חרדים בגיל 21

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לסוגיית גיוס החרדים כשכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי עמדתו היא שהאפשרות המוצעת בחוק שגיבשה הוועדה לשוויון בנטל, שלפיה חרדים יגויסו בגיל 21, "תהפוך את העניין לבלתי אפשרי משום שבגיל זה רבים מהם כבר נשואים עם ילדים, והצבא לא יוכל להיעזר בהם באופן ממשי ולא יוכל להתמודד עם עלויותיהם התקציביות". לדבריו, "גם בנושא משך תקופת השירות של חיילי ישיבות ההסדר לא עשתה הוועדה את המוטל עליה, מפני שהיא יצרה מצב אבסורדי שבו הם ישרתו אפילו פחות זמן מהחיילים החרדים".

הוועדה לשוויון בנטל, שהתכנסה אמש בירושלים כדי לדון על סעיפי חוק הגיוס החדש, סיימה את ישיבתה מבלי שהושג סיכום סביב סעיף הסנקציות הפליליות. הצעת החוק המקורית ביקשה לקבוע כי אם תלמיד חרדי לא יתייצב לשירות אחרי גיל 21, הוא יהיה נתון לסנקציות פליליות כמו כל אזרח אחר. אולם השרים משה יעלון, אורי אריאל ולימור לבנת, החברים בוועדה, ביקשו בדיון כי סנקציות אלה לא יוטלו באופן אוטומטי, אלא רק בכפוף לשיקול דעתו של שר הביטחון. שר האוצר יאיר לפיד הבהיר לאחר הישיבה בשיחת טלפון כי הוא אינו מוכן לאפשרות זו, ולפיכך סוכם כי הדיונים בין נציגי הסיעות יימשכו היום בשיחות טלפון. גורמים בליכוד אמרו לפנות בוקר כי דרישתו של לפיד מנוגדת להסכמים הקואליציוניים, שלפיהם תהיה העדפה לסנקציות כלכליות על פני סנקציות פליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully