וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן הוקינג: רופאיי ייעצו לנתק אותי מהמכונות

בסרט חדש חושף הפיזיקאי הנודע כי חלה ב-1985 בדלקת ריאות, ורק אשתו מנעה מבית החולים לשים קץ לחייו. "זו הייתה התקופה האפלה בחייו", אמר על האשפוז שגרם לו לאבד את קולו

יח"צ - חד פעמי

(צפו בקדימון לסרט על חייו של הוקינג)

רופאיו של הפיזיקאי הבריטי סטיבן הוקינג כמעט ניתקו אותו ממכונות ההנשמה. בסרט דוקומנטרי חדש, חושף המדען הנודע כי ב-1985 סבל מדלקת ריאות חמורה, שגרמה לו לשקוע בתרדמת. רופאיו בשוויץ הציעו לאשתו אשתו דאז, ג'יין, לכבות את המכונות שסייעו לו להישאר בחיים.

רעייתו סירבה לשים קץ לחייו, ודרשה להשיב את בעלה לטיפול בקיימברידג' שבאנגליה, שם לימד באוניברסיטה. "הרופאים חשבו שאני כבר מת, והם הציעו לג'יין אפשרות לכבות את המכונות", אומר הוקינג בסרט החדש.

הפיזיקאי סטיבן הוקינג ואשתו הראשונה, ג'יין. AP
סטיבן הוקינג ואשתו לשעבר, ג'יין הוקינג, ב-1989. מנעה מהרופאים להמית אותו/AP

בסרט, מספר הוקינג, בן 71, על השבועות שהעביר במחלקה לטיפול נמרץ, ומגדיר אותם "התקופה האפלה ביותר של חייו". לדבריו, למרות ששרד, האשפוז והטיפולים האינטנסיביים גרמו לו לאבד את השאריות האחרונות של קולו. "התרופות עבדו לבסוף, אך נקב שחורר בגרון שלי נטל ממני את היכולת לדבר, והשאיפה לסיים את הספר התמוגגה".

באותה תקופה היה הוקינג בעיצומה של כתיבת הספר "קיצור תולדות הזמן", שהפך לרב-מכר והביא לו פרסום עולמי. בסרט מספר הוקינג שחרף מצבו הרפואי, הוא לא ויתר על רצונו לצאת לחלל, באמצעות מיזם התיירות הפרטי של המיליארדר ריצ'רד ברנסון.

הפיזיקאי הבריטי סטיבן הוקינג, בהרצאה בסיאטל. 2013. AP
שואף לירח. סטיבן הוקינג, בהרצאה בסיטאל בחודש שעבר/AP

הסרט עתיד לצאת לאקרנים בסתיו במקביל לפרסום ביוגרפיה חדשה על הוקינג. לסרט יהיו גם פנים אינטימיים והוא יעסוק בין היתר בשני נישואיו הכושלים של הוקינג ובמאבקו ב-ALS (מחלת לו גריג). "בגלל שכל יום עשוי להיות יומי האחרון, אני שואף להפיק את המיטב מכל דקה" אמר הוקינג, שבגיל 21 נאמר לו שהוא עשוי למות תוך שנתיים.

מאז גירושיו מאשתו הראשונה ג'יין, הוא חידש עמה את קשרי הידידות, וגם היא מופיעה בסרט. "כשהנישואים התפרקו, חשתי כאילו שטיח נשמט מתחת לרגליי", אומרת ג'יין. "התחושה הייתה כאילו הארץ פערה את פיה ולקחה אותי. הנישואים שלנו היו הרזון ד'אטר (סיבת הקיום) שלי".

לקריאה נוספת
במחאה על היחס לפלסטינים: הוקינג נעדר מוועידת הנשיא
הוקינג נרשם לטיסת החלל העתידית של ריצ'רד ברנסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully