וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה: פיצוץ רב עוצמה במתקן לאחסון גז פרופן

סדרת פיצוצים אירעה במתקן במחוז לייק במרכז פלורידה. כל העובדים אותרו, אך גג המתקן נעקר מעוצמת ההדף ועדי ראייה סיפרו שהאש נראתה למרחק של כמעט עשרה קילומטרים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סדרה של פיצוצים עזים אירעה לפנות בוקר (שלישי) במתקן לזיקוק גז פרופן במחוז לייק שבמרכז פלורידה. כל העובדים ששהו במשמרת הלילה אותרו אחרי חיפושים ממושכים.

הפיצוצים, שארכו כחצי שעה, החלו להישמע בשעה 23:00 (06:00 שעון ישראל) במפעל של חברת "בלו ריינו", המגדירה את עצמו "ספקית הפרופן מספר אחת באמריקה". סדרה נוספת של פיצוצים נשמעה כשעה וחצי לאחר מכן.

השריף של מחוז לייק, גארי בורדרס, אמר כי הפיצוצים נשמעו בתוך המתקן, וכי גג הבניין נעקר מעוצמת ההדף. לא ברור כמה בני אם נפצעו ואם יש נפגעים מחוץ למתקן. תושבים המתגוררים במרחק של קילומטר מאזור השריפה פונו מהמקום.

פיצוץ עז במתקן גז בפלורידה: חשש לנפגעים רבים. רויטרס
להבות מיתמרות באזור המתקן, כשעתיים אחרי הפיצוץ/רויטרס

מיקום המתקן:

להבות גבוהות היתמרו ממקום הפיצוץ, והן נראו למרחק של כמעט עשרה קילומטרים מהמתקן. מסוקים של כוחות החילוץ הוזעקו למקום כדי לאתר פצועים ולחלצם, אך כמה מכלי הטיס נאלצו לשוב למנחת המשטרה בשל העשן הכבד והראות הלקויה.

"כדור אש בשמיים"

עדה ראייה, אשלי מקורמיק, סיפרה לרשת אי-בי-סי: "שמענו 100 פיצוצים או יותר. היו שם מאות מכליות פרופן, והפיצוצים נשמעו בזה אחר זה. זה יצר כדור אש בשמיים".

עדת ראייה נוספת, ליסה גארנר, אמרה לעיתון מקומי: "שמעתי קול שנשמע כמו פצצה. חשבתי שמישהו נכנס עם מכונית לתוך הבית שלי".

טרם התבררה הסיבה לפיצוץ. בחודש אפריל אירע פיצוץ עז במדשנה בעיירה ווסט שבטקסס. 15 בני אדם נהרגו ועוד 60 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully